6 Ekim 2007 Cumartesi

Doğru Reklam Birimini Kullanmak

Siteniz için en iyi reklam biçimini seçerken sayfalarınızın standart formatı temel alınmalıdır. Internet'te çok yaygın bir şekilde kullanılan dört biçimlendirme tarzı bulunmaktadır. Bu nedenle, sitenizinkine en yakın standardı ve siteniz açısından en uygun reklam türünü tanımlamak mümkündür.

Web'de gezinirken karşılaştığım bazı istisnalar dışında standart bir site formatı izlenmektedir. Bunlar aşağıda gösterilmiş ve numaralandırılmıştır:

Sayfanızın ana bölümlerini bulup yukarıdaki tasarımla karşılaştırın. Örneğin, sayfanızda tek bir metin bloğunun üzerinde bir başlık varsa sizin için 1 numaralı tarz geçerlidir. Ancak, sitenizin sağ tarafında bir gezinme çubuğu varsa, sizin için 4 numaralı tarz uygun olabilir.


Sitenize en benzer tarzı tanımladınız mı? Artık sayfalarınızın biçimine ve tarzına göre hangi örneğin sizin için en uygun olduğunu belirlediyseniz artık optimize etmek için önerdiğimiz yöntemler hakkında bilgi edinmeye geçebilirsiniz:

1 numaralı tarz:

Sitenizin formatı temel ve basit olsa da, metninizin önemini vurgulamak ve ziyaretçilerinizin dikkatini en önemli hususlara yönlendirmek için sitenizde bir dizi düzenleme yapabilmeniz mümkündür. AdSense reklam birimleri, aşağıda da gösterildiği gibi çeşitli şekillerde kullanılabilir:


Bu ipuçlarında, gri renkli alanlara kendi metinlerinizi ve resimlerinizi girebilirsiniz. Kırmızı renkli bloklar ise AdSense reklamları için ayrılmış birimlerdir.

En basit ipucu olan ve içeriğiniz için oldukça geniş bir alan sunan 1 numaralı ipucunu seçebilirsiniz. Logonuzun afişi veya sitenizin başlığı, ile sayfanın gövde kısmı arasında bir "Başlık" blok formatı (728 x 90 piksel) vardır.

2 numaralı ipucu, içeriğinizi AdSense ile mükemmel bir şekilde bütünleştirir ve ayrıca sayfadaki alanın büyük bir kısmını özel içeriğiniz için kullanmanıza izin verir. Bu ipucu için, "Büyük dikdörtgen" reklam birimini (336 x 280 piksel) kullanmanızı öneririm. Aşağıda bu öneriye dair bir örnek yer almaktadır:


Sitenize daha çok çeşitlilik katmak istiyorsanız, 3 numaralı ipucunu seçmeyi deneyebilirsiniz. Bunun, sitenizdeki monotonluğu ortadan kaldıracağından hiç şüpheniz olmasın. Bu durumda size, "Orta boy dikdörtgen" reklam birimini (300 x 250 piksel) kullanmanızı ve bunları, metninizle harmanlayarak sitenin sağ veya sol taraflarına yerleştirmenizi öneririm. Sayfanız büyüdükçe, 3 taneye kadar reklam birimi ekleyebilir ve ayrıca bu reklam birimini resimler ile metin arasına da yerleştirebilirsiniz..

Daha uzun metin içeren ve geleneksel düzene sahip olan sayfalar için 4 numaralı ipucunu öneriyorum. Burada, metnin içine gömülmüş bir "Büyük dikdörtgen" reklam birimine (336 x 280 piksel) ek olarak sayfanın başlığı ve gövdesi arasında "Büyük afiş" reklam birimi (728 x 90 piksel) kullanabilirsiniz.

AdSense tarafından sunulan reklam biçimlerine dair sorularınız için Yardım Merkezi'mizi ziyaret edin. 1 numaralı tarzda biçimlendirilmiş bir siteniz mi var? Önerilerimizi daha önce uyguladınız mı? Diğer yayıncıların programı nasıl kullandığını öğrenmek ister misiniz? O zaman, AdSense Yardım Forumunu'unu ziyaret edin ve diğer AdSense yayıncılarına deneyiminizi anlatın.

Başka site tasarımları kullanıyor veya sitenizi değiştirmeyi düşünüyorsanız, AdSense Inside Türkçe Blog'umuzda yayınlanan mesajları gözden geçirin. Önümüzdeki haftalarda, bu mesajın başında belirttiğimiz diğer üç site tarzı için de yeni ipuçları yayınlayacağız. Ve daha pek çok yenilik sunacağız. Google AdSense Optimizasyon Döngümüz program kaynaklarından en iyi şekilde yararlanmanız için yardımcı olacak çeşitli teknikleri de kapsayacaktır.


Daniel Silva

Hiç yorum yok: