28 Ağustos 2007 Salı

Referrals 2.0 tüm AdSense yayıncıları için kullanımda

Tavsiyeler 2.0’ın (Refererrals 2.0), yakında tüm AdSense yayıncıları için kullanılabilir durumda. Bazılarınız Google ürünleri için tavsiyeleri çoktan biliyor olabilir. Bu yeni atılım, AdSense yayıncıları için tavsiyelerin envantörünü ve işlevselliğini daha da genişletecektir. Aşağıda, Tavsiyeler 2.0 hakkında bazı önemli noktaları bulabilirsin:

1) Genişletilmiş ürün envantörü: Birçoğunuz, Google ürünlerinden birini tavsiye ederek başarılı olurken, bazılarınız sitenizin içeriği ile uyacak ürün bulamıyordunuz.Tavsiyeler 2.0, sitelerinize yönelik doğru reklamları bulabilmeniz için, binlerce AdWords reklamvereninin ürünlerini sunmaktadır.

2) Kategori ve Anahtar kelime hedefleme: Mevcut binlerce ürün içerisinden sitenizde hangi reklamın en iyi performans gösterdiğine karar vermek zor olabilir. Bu yüzden, ürünleri kategoriye ve anahtar kelimeye göre tavsiye etme seçeneğini sunuyoruz. Göstermek istediğiniz reklam çeşitlerini sınırlandırabilir ve AdSense’in hangi reklamların sitenizde en iyi sonuç verdiğini bulmasını sağlayabilirsiniz. Reklamları, spesifik bir kategoriye, reklamverene, veya ürüne göre seçebilirsiniz. Tavsiyeler 2.0 sayesinde bu konuda kontrol sizin elinizde olacak.

3) Reklam birimi optimizasyonu: Siteniz için en iyi performans sağlayan reklamları seçmekte zorlanabilirsiniz. Bu yüzden, tavsiyelerinize yönelik reklam birimi optimizasyonunu ekledik. Tek yapmanız gereken, yeni bir tavsiye reklam birimi yarattığınızda, performansı en yüksek reklamlar butonunu seçmenizdir.

4) Teması çeşitli olan sayfalar için daha iyi bir hedefleme: Sayfanızdaki tema çeşitliliğinden dolayı, reklamlar, çevresindeki metin ile direk olarak eşleşemeyebilir. Tavsiyeler ile, her bir reklam birimi için “anahtar kelimeler”’ seçerek, reklamlarınızı istediğiniz temaya göre hedefleyebilirsiniz. Reklamlarınızın daha doğru hedeflenmesi, sitenizden daha fazla gelir elde etmenizi sağlayacaktır.

5) Yüksek kaliteli bir trafik ile daha iyi bir geri dönüşüm: Tavsiyeler, işlem-başına-ödeme (cost-per-action CPA) baz alınarak hesaplandığından, site trafiğiniz önemlidir. Reklamverenlere gönderdiğiniz trafik tam bir satışa veya sonuca dönüşüyorsa, tavsiyeler ile daha fazla kazanırsınız.

6) Fikirlerinizi ekleyebilirsiniz: İçerik için AdSense’den farklı olarak, program politiklarımız sitenizdeki tavsiye reklamlarını önermenize izin vermektedir. Tavsiye ettiğiniz ürün hakkında kendi görüşlerinizi ekleyerek, kullanıcılarınızın ürün hakkında daha bilinçli tercihler yapmasına yardımcı olabilirsiniz.

Tavsiyeleri sitenize eklemek için hesabınızdaki AdSense Kurulumu'na giriş yapın. Daha sonra, Tavsiyeler’e tıklayın. Eğer tavsiyeler 2.0’u hemen göremezseniz, lütfen bir kaç gün içinde yeniden deneyin. Ayrıca, bazı diller için reklamverenler bu programa yeni başvurmuş olduklarından reklam envantörünün kısıtlı olabileceğini unutmayın. Bu durumda, ara ara giriş yaparak kontrol etmenizi rica edeceğiz.


Bu tavsiyelerden bir adeti de yukarda mevcuttur. Google tarafından önerilen belirli başlıklarda değişik şablonlara sahip ad'i seçip kodunu blogunuza veya sitenize yapıştırabiliyorsunuz. Böylelikle sitenizde özellikle olmasını istediğiniz reklamlara ulaşma şansımız biraz daha artmış oldu. Adsense kazancınız bol olması dileğiyle.

Hiç yorum yok: