28 Ağustos 2007 Salı

SEO İpuçları Bölüm 1 - PR Konusunda Link Değişimi

2 yıl öncesine kadar gündemimde seo denen bişey yoktu. Hatta Google ı bile önemsemeyen bi tiptim. Bütün hitler toplistlerden hitlistlerden gelir sanırdım. 200 hit geldimi ooo bu hitlise kasmam lazım olm der popup yağdırırdım :)

Hey gidi günler hey :) Şimdi Google amcamız var hitimizin kaynağı, ulu site :p Ama Google ın da listeleme yolları var tabii. her yeni açılan siteye gel seni listeledim ilk sayfaya koydum demiyor. Bunun için sağlam backlinkin olması gerek. Ha sağlam back yetiyormu hayır bide düzgün içeriğin olacak oda ayrı bi konu. Neyse backlink lafımı duyduk ozaman hemen link değişimi yapalım. Yap bakalım ne etkisi olacak :) Tabiiki backlink olarak gözükecek ve azda olsa pr a katkısı olacak ama azda olsa diyorum bakın. Çünkü burda Google kandırmacasından bahsediyoruz. Sen a sitenden b sitesine link veriyorsun, b sitei de sana a sitesinden link veriyor. Google ın listelemede bir sürü analitiği var ve bence en önemlisi karşılıksız link alan sitelere baktığı. Google bakıyor, ooo bu site, şu siteden karşılıksız link almış adam oraya link vermiş, ooo burasıda bu siteye link vermiş. Haaa demekki bu kaliteli bi siteki herkes buraya link veriyor kardeşim ben şunun pr sinı ve listelemedeki yerini bi arttırayım diyor. E link değişiminde ne oluyor, Google bakıyor bu buna link vermiş buda buna link vermiş danışıklı dövüş geç bakalım...

İşin özü aslı, link değişimi bence boşuna sevda. PR mı arttırmak istiyosun, listelemede yerinimi arttırmak istiyosun? O zaman tek çare ve en etkili çare karşılıksız link almak.

Hiç yorum yok: