28 Ağustos 2007 Salı

Öncelikli Olarak Nelere Dikkat Etmeli?

Adsense programı, internetten para kazanmanın en kolay yollarından biri, ancak o kadar da kolay değil. Adsense ile bir bütün oluşturan ve Google'ın reklamverenlere hitap eden programı olan Adwords ülkemizde henüz çok tanınmadığından ve Adwords'den yararlanan reklamverenlerin sayısı çok olmadığından maalesef Türkçe kelimelerin TBM'si yani Tıklama Başına Maliyeti gerçekten de çok düşük. Herhalde Türk yayıncılar açısından Adsense'in en büyük dezavantajı bu. Bu nedenle;a) Eğer, İngilizce gibi bir yabancı diliniz varsa, size önerim o dilde site ya da blog hazırlayarak Adsense reklamlarını oralara yerleştirmeniz. (O durumda da önce, yüksek TBM'li İngilizce Adsense anahtar kelimeler listesine bir göz atın.)b) Yok eğer, Türkçe bile olsa, halihazırda yüksek trafiğe sahip bir siteniz varsa, (Google, çok çok popüler sitelerle zaten "Premium" denilen ayrı bir anlaşma yapıyor, ancak o gruba girebilen çok sayıda site yok) ziyaretçilerinizin reklamlara tıklama oranı da normalden yüksek olacağı için yine iyi bir gelir elde etmeniz mümkün. c) Bunların ikisi de söz konusu değilse ve ortalama veya az sayıda ziyaretçisi olan Türkçe sayfalarınıza Adsense reklamları yerleştirerek para kazanmayı amaçlıyorsanız, bunun için ilk andan itibaren bilinçli ve programlı hareket etmeniz gerekiyor.
Bunun da ilk adımı, Adwords reklamverenlerinin tıklama başına diğer konulara nazaran biraz daha yüksek para ödemeye hazır olduğu konuları yani anahtar kelimeleri belirleyip, Adsense reklamlarını yerleştireceğiniz sayfalarınızı TBM'si diğer anahtar kelimelere göre nispeten birazcık daha yüksek bir anahtar kelimenin etrafında kurmak.
Ancak TBM'si diğerlerine daha nazaran yüksek bir anahtar kelime bulmakla da bitmiyor bu iş. TBM'si yüksek olan ancak gün boyu hiç tıklanmayan bir Adsense reklamı hiç bir işe yaramaz. Bu nedenle anahtar kelimenin popülerliğine yani tıklama oranlarına da dikkat etmeniz gerekiyor. Adsense'e başvurunuzu henüz yapmadıysanız ve kaliteli içeriğe sahip bir site ya da blogunuz varsa, ParaKitabi.com'dan Adsense başvurunuzu yapabilirsiniz.





Anahtar Kelime Nedir? Ne İşe Yarar?

Anahtar kelime veya kelimeler, internette bir arama yapmak isteyen insanların, Google, Yahoo, vs. gibi arama motorlarının kutucuklarına yazdıkları kelimelerdir. Bizde "akıllı reklamcılık" da denilen "Contextual Advertising" yapan Google Adwords ve Adsense programlarının odağını işte bu anahtar kelimeler oluşturur.İnternette reklamlarını yayınlatmak isteyen Adwords reklamverenleri, reklamlarının alakasız kişilere değil de hedefledikleri kitleye, yani reklamı yapılan ürünü veya hizmeti arayanlara ulaşmasını sağlamak için bu anahtar kelimelerden yararlanırlar. Google Adwords'de hesap açan reklamverenler, hedefledikleri anahtar kelimeleri seçerler ve o anahtar kelimeler için belirlenen ücret üzerinde anlaşırlar. Adwords reklamverenlerinin reklamları o andan sonra, o anahtar kelimeleri arama kutusuna yazarak arama yapan kişilerin, ya doğrudan arama sonucu sayfalarında sergilenir ya da arama sonucu listelerinde sıralanan siteler arasında Adsense yayıncısı olanlarda sergilenir.

Hiç yorum yok: