27 Ağustos 2007 Pazartesi

Google Adsense’in temel çalışma şekli nasıldır

1 .Kayıt yaptırdıktan sonra Adsense’in sitesinde oluşturduğunuz JavaScript kodunu sitenize eklersiniz.

2. Kodu eklediğiniz sayfa ilk kez görüntülendiğinde, ki bu muhtemelen siz olacaksınız, Adsense’in sunucusu da ilk defa istek alır.

3. Kayıtlarında bu sayfa bulunmadığı için hemen sizin ardınızdan Google’ın Media Bot’u (reklam konusunda özelleşmiş bir arama yazılımı) o sayfaya gelir ve tarama yapar. Örneğin aşağıdaki gibi:


66.249.72.79 - - [24/Feb/2007:15:25:25 +0200] “GET /musti/ HTTP/1.1″ 200 24200 “-” “Mediapartners-Google/2.1″ 


4. Adsense taraması yapılan sayfa için yayınlanacak en uygun reklamları bulur. Bu sayede sayfanızda içeriği belirlenmiş konuyla alakasız reklamalar sitenizde yer almaz. Zaten bu reklam programına “Ad-Sense” isminin verilmesinin nedeni budur.

5. Bundan sonra sitenizin Adsense reklam kodu olan sayfalarına gelenler reklam bannerlarını görürler, tıklarlarsa siz de para kazanırsınız.


 ‘Çakal’lık yapmak istiyor musunuz ?


Yukarıda anlatılanları okuyup anladıysanız şimdi başka bir konuya gelelim.


Sitenize eklediğiniz Google Adsense reklam kodu bir JavaScript’tir.


Çalışan JavaScript, sayfa ile ilgili parametreleri Adsense sunucusuna gönderir, böylece ekranda beklenilen reklamlar görünür.


Bu gönderilen parametrelerden bir kısmını yazalım:



  • client: Google’ın sizi tanımak için kullandığı numara

  • format: reklam boyutu

  • output: reklam çıktı biçimi

  • url: reklamı yayınlanan sayfanın adresi

  • ref: url’de belirtilen sayfaya hangi sayfayı tıklayarak geldiğiniz

  • diğer: reklam renkleri, ekran boyutu vs vs…


Adsense tarafından size verilen reklam kodunu sadece kendi sitenize değil hangi siteye koyarsanız koyun çalışacaktır. Adsense, reklam kodunun hangi sitede çalıştığını yukarıda açıklamasını yazıdığım url ve ref parametreleriyle berlirler.


Peki biz ‘url’ parametresini kendimiz değiştirirsek ne olur ?


Bu sayede örneğin Adsense reklam kodu www.dinartuning.com sitesinde yayınlandığı halde, www.iht.com sitesinde yayınlamış gibi gösterilebilir.


Bu ne işimize yarayacak diyebilirsiniz. Eğer daha yüksek PR’lı sitelerin adreslerini kullanırsanız tıklama başına alacağınız reklam geliri de artacaktır.


Başka ne yapılabilir ? Tabii ki keyword avcılığı !


Reklamverenler, banner’larının belirli sitelerde yayınlanmasını sağlamak için özel anahtar kelimeler kullanabilirler. Aynı anahtar kelimelere talep artınca reklam maliyeti de artar. Gönderdiğiniz ’sahte url’ ile reklam tıklattırdığınızda geliriniz de artmış olacaktır.


Aslında Adsense sunucusunun bu durumu HTTP referer değişkeninden yakalaması mümkün. Ama belki Adsense’in de işine geliyordur bu durum.


Kimler bu yöntemi kullanıyor ? 


Bu yöntemi kullanan 3-4 farklı örneğe rastladım. Yalnız ilginç nokta şu ki, bunların hepsi de ne yaptıklarından habersizdi. Aydınlıkta gözlerini kapatmış, el yordamıyla yön bulmaya çalışan insan modeli.


Adsense sunucusuna gönderdikleri url parametresini doğrudan hedef keyword‘lerle doldurarak kullanıyorlardı. Halbuki yüksek PR’lı sitelerin listeleri zaten mevcut, bunlar kullanılarak ve daha fazla rastgele seçim yaptırarak kazancı daha da fazla arttırmak mümkün.


Ben bunları neden sizinle paylaşıyorum ? 


Ben Adsense’in nasıl çalıştığını başından beri biliyorum. Hem invokasyon (istek gönderme) yöntemi hem de url ve ref parametrelerinin çalışma mantığını biliyorum. Ama ben hiç böyle bir şey yapmayı düşünmedim, aklıma bile gelmedi. (Huyum kurusun!)


Şu an gezdiğiniz sitenin Page Rank’ı 5. Ben de aynı tarz bir sahtecilik yapsam, PR9 sitelerin banner’larını yayınlasam aylık kazancımın ( ki şu an yaklaşık $4 ) belki de on katına çıkması işten bile değil.


Birincisi bu bir sahteciliktir. Ben bunu yapmam.


İkincisi Google Adsense’in bu duruma bir son vermesini bekliyorum; çünkü bu tarz para kazananlar benim yayınladığım reklamların birim maliyeti etkiliyorlar, ben daha az kazanıyorum.


Bir de örnek kod yayınlayalım, bu işi yapan da adam gibi yapsın bari.



Hiç yorum yok: