Arama motoru optimizasyonu (SEO) konusuyla biraz olsun ilgiliyseniz, backlink terimine en az bir kaç kere rastlamış olmalısınız. SEO’yu yeni öğreniyor olanlarınız ise bu linklerin ne olduğunu ve neden bu kadar önemli olduklarını merak ediyor olabilirler. Backlinkler, arama motoru optimizasyonu açısından o kadar önem kazanmış durumdalar ki, başarılı SEO’nun temel taşlarından biri sayılmaktalar. Birazdan size backlink’in ne olduğunu, neden bu kadar önemsendiklerini ve arama motorlarıyla başınızı belaya sokmadan onlara nasıl sahip olabileceğinizi anlatacağız.
“Backlink” nedir? Backlinkler, web sitenize yönelmiş linklerdir (yani Türkçesi bağlantılar). Aynı zamanda "inbound link" adı da verilir. Bir sitenin backlinklerinin sayısı o sitenin öneminin veya popülerliğinin göstergesi sayılmaktadır. SEO açısından büyük önem taşımalarının nedeni, başta Google olmak üzere bazı arama motorlarının yüksek sayıda kaliteli backlinki olan sitelere daha çok değer biçiyor olmaları ve yapılan bir aramanın sonuçları arasında bu siteleri diğerlerinden daha alakalı sayıyor olmalarıdır.
Arama motorları, yapılan bir sorguda kullanılan anahtar kelimelerin bir siteyle alakasını hesaplamak için o siteye yönelmiş kaliteli backlinkleri sayısını göz önüne alır. İşte bu nedenle, yalnızca backlink edinmeye bakmak yerine, bu linklerin kalitesini düşünmeliyiz.
Bir arama motoru, bir linkin KALİTESİNİ belirlemek için sitelerin içeriğini göz önünde tutar. Sitenize yönelen backlinkler sizin sitenizin içeriğiyle alakalı içeriğe sahip başka sitelerden gelmeli. Alakasız sitelerden gelen linkler daha az değer taşır. Backlinklerin alakaları ne denli fazlaysa, kaliteleri ve değerleri de o kadar artar.
Örneğin, sokak kedilerinin kurtarılmasıyla ilgili bir web sitesi, yavru kediler hakkındaki bir siteden backlink alıyorsa, arama motorlarının değerlendirmelerinde bu link, diyelim araba yarışlarıyla ilgili bir siteden gelen backlinkten daha alakalı sayılacaktır. İnternet sitenize bağlantı veren site içerik olarak sizinkiyle ne kadar alakalıysa, o link de o kadar kaliteli ve değerli sayılır.
Arama motorları, benzer seviyedeki sitelerin birbirleriyle ilişki içinde olmasını ve zaman içinde yavaş yavaş kurulan doğal linkleri tercih ederler. Arama motorlarının sıralamalarında yükselmek için belli bir web sayfasının backlinklerini manipüle etmek oldukça basit olsa da linklerle bir arama motorunun değerlendirmesini etkilemek çok daha zordur. Arama motorunun algoritmasında (değerlendirmesinde) backlinklerin bu denli önemli bir yer tutmasının bir nedeni de budur. Ne varki, çeşitli spam tekniklerle link edinerek arama motorlarını yanıltmaya çalışan webmasterlar sağolsun, son zamanlarda arama motorları kaliteli linkleri belirleme kriterleri iyice ağırlaştırdı. Bu tür yanıltıcı taktikler arasında gizli linkleri veya tek amacı bir siteye backlink sağlamak olan sayfaları otomatik yollardan yaratmak sayılabilir. Bu sayfalara "link çiftlikleri" (link farms) adı verilir ve yalnızca arama motorlarınca yok sayılmakla kalmaz, bunlardan birine link vermeniz sitenizin tamamen o arama motorunun indekslerinden dışlanmasına neden olabilir. (Kaynak: http://maraze.blogcu.com)
SEO için Anahtar Kelimelerinizi Nereye Yerleştirmelisiniz?
1. Başlık’taki "Title" tag’inin içindeki anahtar kelimeler: SEO açısından anahtar kelimenizi geçirebileceğiniz en iyi yerlerden biridir çünkü "title" tag'inin içine yazılanlar arama motoru sonuçlarında sayfanızın başlığı olarak görünür. Kısa olmalı, en fazla 6-7 kelimeden oluşmalı ve anahtar kelimeleriniz başlarda olmalı. Ağırlığı: +3
2. URL’deki anahtar kelimeler: Anahtar kelimelerinizin URL’nizde geçmesi SEO açısından çok faydalı olur. Örneğin, hedeflediğiniz anahtar kelime, ödüllü SEO yarışması ise URL’nizin de şöyle bir şey olması çok faydalı olacaktır: http://odulluseoyarismasi.wordpress.com, vs. Ancak bu anahtar kelimeler sayfanızın başka yerlerinde geçmiyorsa sadece URL’ye koymanın işe yarayacağını düşünmeyin. Ağırlığı: +3
3. Sayfa içeriğinizdeki anahtar kelime yoğunluğu: Kontrol etmeniz gereken bir başka önemli faktör. Temel anahtar kelimeleriniz için % 3-% 7′lik bir oran iyidir. İkincil derece anahtar kelimeleriniz için ise %1- %2 yeterlidir. Yoğunluğun artması arama motorlarının kuşkulanmasına yol açar ve normal bir yazı yerine “keyword stuffing” (arama motorlarını yanıltmak için anahtar kelimeyle doldurma taktiği) yapıldığını zannederek cezalandırabilirler. Ağırlığı: +3
4. Yazı içi linklerde (anchor text) anahtar kelime geçirmek: Bu da özellikle, başka sitelerden gelen linklerde anahtar kelimelerin kullanıldığı durumlarda çok önemli. Çünkü, bu link, sadece o siteden genel anlamda sizin sitenize verilmiş bir oy değil de ayrıca özellikle o anahtar kelime konusunda da verilmiş bir oy anlamına gelir. Ağırlığı: +3
5. H1, H2, vb., taglerinde anahtar kelimelerin geçirilmesi: Anahtar kelimelerin çok önem taşıdığı bir yer daha. Ancak bu taglerde geçirdiğiniz anahtar kelimelerinizin yazı içinde de geçtiğinden emin olun. Ağırlığı: +3
6. Yazının en başındaki anahtar kelimeler: Yazıiçi linkleri, sayfa başlık (title) tagi veya diğer başlıklar kadar öenm taşımasa da bu da önemli bir yerdir. Ne var ki bir yazının başının her zaman ilk paragraf anlamına gelmeyeceğini unutmayın: örneğin tablolara yer veriyorsanız, yazının ilk paragrafı tablonun ikinci yarısında olabilir. Ağırlığı: +2
7. Alt tagleri: Arama motoru örümcekleri resimleri okumasalar da "alt" tagleri içinde yer alan yazılı tanımları okurlar. Bu yüzden sayfanızda resim varsa, "alt" taglerini onlar hakkında bazı anahtar kelimelerle doldurun. Ağırlığı: +2
8. Meta taglerdeki anahtar kelimeler: Özellikle Google’ın gözünde giderek önemini yitirmektedir. Ancak Yahoo! ve MSN hala bunları kaale aldığından, sitenizi bu arama motorları için optimize ediyorsanız, bu tagleri düzgün doldurmaya bakın. Her halikarda bu tagleri doldurmak sizi incitmeyecektir onun için yapın gitsin. (Ama bu tagleri de dolduruyorsanız, sadece sitenizde geçen kelimeleri yine buraya yazmaya özen gösterin, hiç gerek yokken Google’dan bir ceza yiyebilirseniz!). Ağırlığı: +1
9. Anahtar kelimelerin yakınlığı: İngilizce’de “keyword proximity” denilen bu etken ancak 2 veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelime grupları için geçerlidir. Keyword proximity, bir kaç kelimeden oluşan bu anahtar kelime öbeklerindeki kelimelerin metin içinde birbirlerine olan mesafelerini ölçer. En iyisi, aralarına hiç başka kelime almadan birbirlerinin hemen ardından gelmeleridir (”köpek maması’nda olduğu gibi). Eğer ilk paragrafta bir “köpek” varsa, üçüncü paragrafta da “mama” geçiyorsa, bu da sayılır ama arada başka kelime olmadan “köpek maması” deyiminin kullanılması kadar etkili sayılmaz. Ağırlığı: +1
10. İkincil anahtar kelimeler: Esas anahtar kelimelerinizin yanında sayfalarınızı ikincil anahtar kelimeler için de optimize etmek sizin için bir altın madeni olabilir çünkü başka herkes sayfalarını en popüler anahtar kelimeler üzerine kurarken, o kadar popüler olmayan kelimeler üzerine kurulmuş sayfalarda hem arama motorlarında daha az rekabet olacaktır hem de büyük olasılıkla hiti daha fazla olacaktır. Örneğin, “gayrimenkul yatırım kadıköy” kelimeleri, tek başına “gayrimenkul yatırım” kelimelerinden belki binlerce kez daha az hit alacaktır, ancak Kadıköy’de iş yapıyorsanız, size belki daha az ama çok daha hedefli bir ziyaretçi kitlesi kazandıracaktır. Ağırlığı: +1
11. Kelimelerin yanlış yazılımları: Yanlış yazımlarla oldukça sık karşılaşabiliriz. Hedef aldığınız anahtar kelimelerinizin sık karşılaşılan yanlış yazımları veya alternatif yazım şekilleri olduğunu biliyorsanız, sayfalarınızı optimize ederken bunları da kullanmak isteyebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin bu bozuk şekilleri belki size ekstradan hit kazandırabilir ancak sitenizde yazım hataları olması, sitenizin güvenilirliğini sarsacaktır. Bu nedenle ya hiç kullanmayın ya da sadece metataglerinizde kullanın derim. Ağırlığı: 0
12. Anahtar kelimelerin etkisizleşmesi: Sayfanızı çok fazla anahtar kelime üzerine optimize etmeye çalışıyorsanız ve özellikle de bunlar alakasız kelimelerse, bu tüm anahtar kelimelerinizin performansını etkileyecektir ve en temel anahtar kelimeleriniz bile metnin içinde etkisizleşebilir. Ağırlığı: -2
13. Anahtar kelimeyle doldurmak (keyword stuffing): Yapay olarak şişirilmiş anahtar kelime yoğunluğuna (% 10 ve üzeri) keyword stuffing denir ve bu taktikle arama motorlarından ceza yemeyi göze alıyorsunuz. Ağırlığı: -3
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder