27 Ocak 2008 Pazar

Adsense Artık Öldü

Bir süre önce Google’ın reklamverenlerin içerik ve arama reklamları için ayrı ayrı teklifte bulunabilmelerine izin vermesi ile beraber web sitesi yayıncılarının kazançlarında büyük düşüşler başlamıştı. Bu uygulamanın artık tüm reklamverenler tarafından öğrenilmesiyle beraber web sitelerinin reklam gelirleri durma noktasına geldi.

Bu yeni uygulama ile eskiden örneğin rekabetçi bir reklam için reklamveren $2.00 teklif ettiyse bu teklif arama sonuçları için de aynıydı, içerik siteleri reklamları için de aynıydı. Şimdi ise reklamveren aynı reklama arama için $2.00 fakat içerik siteleri için $0.05 teklif verebiliyor. Bu durumun içerik siteleri için ne kadar vahim olduğunu anlamak zor değil.

Artık yıldızı iyiden iyiye sönen Adsense için Google yakında CPA formunda yeni bir uygulama başlatacak. İçerik sitesi yayıncılarına salt tıklama yerine aksiyon başına para ödenecek bu uygulama ile Adsense eski güzel günlerine geri dönecek. CPA hakkında detaylı bilgiyi sonraki gönderilerimde vermeye çalışacağım.