30 Eylül 2007 Pazar

ADSL gidiyor VDSL2 Geliyor
















Merhaba blog okurlarım.Bugünlerde bazı işlerim dolayısı ile bloğumla fazla ilgilenemiyorum.Bugün sizlere bloğumuzun içeriği ile ilgili olmayan ama biz webmaster'ları yakından ilgilendiren bir konu hakkında bahsedeceğim.

Evet Türk Telekom 2008'de getireceği yeni VDSL2 teknolojisini CeBİT Bilişim Fuarında sergilemeyi ve ilk tanıtımını yapmayı düşünüyor.Bu teknoloji ADSL Teknolojisinden çok farklı.VDSL2 ile 30000 Kbps hızdan 70 000 Kbps hıza kadar seçenekler sunuluyor.Tabikide bu hızlar sayesinde interneti 30 kat daha hızlı dolaşma keyfi yaşayacağız.İnşallah hızlı gelir bu teknoloji diyoruz.

Bir diğer yenilik ise 2008'in 2.Çeyreğinde türk telekom'un getireceği teknoloji.Nedir bu diye sorarsanız.Türk telekom artık ev telefonlarından Görüntülü ve Sesli konuşmanın keyfini yaşatacak bundan sonra bizlere.İnşallah bir aksilik çıkmaz ve bu bahsi geçen iki teknoloji bizlere kolay bir şekilde gelir.Ve en önemlisi bildiğiniz gibi cep yakmaması.Neyse kalın sağlıcakla.

Bir Affiliate Sitesinin Para Kazandırıp Kazandırmayacağı Nasıl Anlaşılır?

Bugün sizlere önemli birşeyden bahsedeceğim.Biz webmasterlar sitelerimizden para kazanmak isteriz.Ve çeşitli Affiliate programlarına sitemizi kaydederiz.Ve para kazanmak için uğraş veririz.

Şimdi sizlere bu sitelere başvururken hangisinin ödeme yapabileceğini yada şöyle diyelim hangisinin sağlam olduğunu hangisinin oyalamaca olduğunu anlamanın birkaç ipucundan bahsedeceğim.

Biliyorsunuzki Google AdSense'in reklam verene dönüşü oluyor.Şöyleki bir izolasyon siteniz olsun ve içeriği full bu tür şeylerden oluşsun.Çıkan reklamlar izolasyon ile ilgili olur ve ziyaretçinizde içeriğinizdeki izolasyon ile ilgili şeyler için gelir ve reklamlar doğal olarak ilgisini çeker ve reklamverene ulaşır.İşte burda haklı bir kazanç vardır.Gerçek şirketlere müşteri göndermiş olursunuz.Ve bu tür sistemler işler ve ödeme yaparlar.Çünkü ortada reklam mantığına aykırı hiçbirşey yoktur.

Gelelim sizleri oyalayan sitelere; örneğin e-mail adresinize mail göndererek size bir link'e tıklattırıp ödeme yaptığını iddaa eden siteler.Sonra PTC Siteleri,sizlere admin panelinizdeki linklere tıklattırarak para ödediğini iddaa eden siteler.Bunlarla para kazanamaz ve oyalanırsınız.

Çünkü düşünsenize kendiniz bir reklamveren olduğunuzu.Linkiniz belli belirsiz hedefsiz yerlerde yayınlanacak ve sırf para kazandırıyor diye sitenize 1 tık atılıp hemen çıkılacak.Bu reklam olmuyorki.Reklam olsa tıklayan kişi sizi gönülden ziyaret etmek isteyen ve düşündüğü şey "malınızı veya ürününüzü görmek istiyorum" şeklinde olandır.Yani verilen reklamın reklamverene bir dönüşü olması gerekir.Üye olduğunuz sitelere bu mantıkla yaklaşın derim.İyi günler.

25 Eylül 2007 Salı

Google mülakat soruları

Google gençlerin en çok çalışmak istediği firmaların başında. Ama içeri adım atmanın zorluğunu ön sınavdan seçtiğimiz birkaç mantık sorusuyla siz de görebilirsiniz.

Firma işe alım öncesi yaptığı zorlu görüşmelerle meşhur. İşe alınabilmek içinse mülakatlarda bir kişinin bile hakkınızda olumsuz görüş bildirmemesi gerekiyor. Başta ABD olmak üzere birçok ülkede araştırmalarda gençlerin ilk çalışmak istediği şirket olarak çıkan Google'ın mülakat öncesi testleri bile yeteri kadar zorlu.

İşte sizin için seçtiğimiz birkaç örnek:

- Bir otobüse kaç golf topu sığar?

- Bozuk para boyutuna ininceye kadar sıkıştırıldınız ve kütleniz orantısal yoğunluğunuzu koruyacağınız kadar ufaldı. Ardından bir kıyıcı (blender) içine atıldınız ve 60 saniye içinde çalışmaya başlayacak. Ne yapardınız?

- Veritabanının ne anlama geldiğini sekiz yaşındaki kuzeninizin anlayacağı bir şekilde açıklayın.

- Saatin akrep ve yelkovanı günde kaç kere üst üste gelir?

- A noktasından B noktasına ulaşman gerek ama başaracağın kesin değil. Ne yaparsın?

- Dolabında o kadar çok tişört var ki seçmekte zorlanıyorsun. Daha kolay seçim yapmak için ne yaparsın?

- Bir otoyolda 30 dakika içinde bir araca rastlama oranı yüzde 0,95 ise 10 dakikada rastlama oranı nedir?

- Kolundaki saat 03:15. Akrep ve yelkovanın açısı kaçtır? (Sıfır değil!)

- Dört kişi gece karanlığında bir ip köprüden geçmek zorunda. Ancak sadece bir el fenerleri var ve içindeki pil 17 dakika yetecek. Köprü aynı anda iki kişiden fazla taşıyacak kadar sağlam değil ve el feneri olmadan geçmek için çok tehlikeli. Her kampçının geçiş hızı da farklı. Bir 1 dakikada, diğeri 2 dakikada, diğeri 5 ve en yavaşı 10 dakikada geçebiliyor. Nasıl olur?

- Bir partidesin. Sen ve arkadaşınla birlikte 10 kişi var. Arkadaşın seninle aynı gün doğmuş her kişi için 1 dolar vermek üzere bahse giriyor. Ama bulamadıkların için de 2 dolar alacağını söylüyor. Bu bahse girer miydin?

- Dünyada kaç piyano akortçusu var?

- Aynı boyda sekiz topun var. Hepsi aynı ağırlıkta ancak bir tanesi biraz daha ağır. Bir terazide sadece iki defa tartarak hangi topun daha ağır olduğunu nasıl bulabilirsin?

- 5'ten 1'e doğru azalan rütbelerle beş korsanın var. En rütbeli korsan toplam 100 altının nasıl bölüşüleceğine karar verme hakkına sahip. Ancak diğerleri de onun kararına oy veriyor ve yarısından azından oy alırsa öldürülüyor. Kendi payını en fazla tutup hayatta kalması için nasıl bir paylaşım yapmalı?

Ringofon'da Para Kazanma ipuçları

Evet arkadaşlar sizlere bundan önceki makalelerimde sizlere ringofon ile yayınlayabileceğiniz reklam çeşitlerini ve türevlerini anlatmıştım.

Şimdi Ringofon reklamları ile para kazanabilmek için nasıl bir siteniz olmalı ve nasıl bir hedefleme yapmanız gerektiğini anlatacağım.

Öncelikle Ringofon reklamları arasından Garanti Arkadaş reklamlarını yayınlamayı seçtiyseniz başta bir kere sizin sitenizde arkadaşlık içerikli ve benzeri birşey olması gerekir.Yani sitenize gelen ziyaretçi profili arkadaş aramalı yada arkadaşlığa yatkın kişiler olmalı.Böyle bir ziyaretçi profiliniz olduğunda hitinizde yüksek olduğu zaman Ringofon Garanti Arkadaş reklamlarından oldukça iyi paralar kazanma şansınız yüksektir.

İkinci bir mesele ise Ringofonun kendi logo,melodi,fal v.b reklamlarını sitenizde yayınlıyorsanız ziyaretçi profiliniz yukarıda anlattığım Garanti Arkadaş ziyaretçi profili ile aynı olabilir ama tam verim alamazsınız.Ringofon reklamlarından tam verim alabilmeniz için sitenize giren kişi bir kere cep telefonuna bedava oyun melodi fal v.b şeyler arayan biri olması gerekir.Anlatmak istediğimi anlamışsınızdır sanırım.Yani öyle bir site yapınki sitenize giren ziyaretçilerin büyük bir yüzdelik dilimi cep telefonlarına bedava cep melodi,oyun v.b arayan kişiler olmalı.

İşte böyle bir sitenize ringofon reklamları koyduğunuzda inanılmaz paralar kazanmanız için önünüzde hiçbir engel yoktur.İyi günler dilerim.

Ringofon Video Scripti ile Kendi YouTube'unu KUR !!

Bundan önceki makalemde sizlere Ringofon Yasal Mp3 Scriptini Tanıtmıştım.Ringofon yenilikleriyle sürüyor.Bu seferde ringofon sizlere hazır bir video scripti veriyor.

Hiçbir Uğraş vermeden 2 dk'da sitenizi kuruyorsunuz ve para kazanmanın keyfi ne varıyorsunuz.Video siteniz kuruluyor ve size yine birşey yapmak düşmüyor.

Sizin sadece yapacağınız sitenizi başkalarıyla paylaşmak ve Sitenizin tanıtımını yapmak.Sitenize gelen bir ziyaretçi izlediği video'yu cep telefonuna indirirse siz para kazanmış oluyorsunuz.Gerçekten çok kazançlı bir sistem olduğunu düşünüyorum.

Sisteme Hala Başvurmadıysanız Tıklayın.

Ringofon Hazır Mp3 Scripti ile Hemen Kazanmaya Basla !!!

Tekrar merhaba.Bundan önceki makalemde Ringofon Nedir ve Mantığı Nedir anlatmıştım.

Şimdi ise sizlere o yazıda anlattıklarım arasında olmayan yeni bir sistemini tanıtacağım.Bu sistem Ringofon Yasal Mp3 Sitenizi yaratarak para kazanmanızdır.

Peki Bu Nasıl Olacak ?

Sizin hiçbir mp3 upload etmenize gerek yok.Hiçbir script yazmanıza gerek yok.Ringofon Bannerlar Panelinizden indireceğiniz hazır bir script ile sitenizi kurmak.Yani size herşey hazır veriliyor.Script Sadece 70.8 KB :D. Evet yanlış duymadınız 70 KB civarı.Bu scripti kurduğunuzda Mp3'leriniz ringofon server'ından çekiliyor.Ve yasal olarak mp3 satmaya başlıyorsunuz

Bu sistem bence süper bir sistem yani hiçbirşeyle uğraşmadan direk para kazanmaya başlayabilirsiniz.

24 Eylül 2007 Pazartesi

Ringofon Satış Ortaklığı ile Gelirinizi Artırın

Merhaba bloğumun okuyucuları sizlere bugün ringofon satış ortaklığını anlatacağım.Öncelikle nedir bu diye sorarsanız size Google AdSense'den sonra önerebileceğim en iyi para kazanma yönteminin adıdır.

Ringofon Nedir ?

Ringofon cep telefonları için oyun,müzik,program,fal ve türevi şeylerin hizmetini internet üzerinden veren bir kurumdur.Ringofon kısa ifade ile bu.Birde Şu an türkiyede popüler olan Garanti Arkadaş.com'un reklamlarınıda yapmakta.

Biz webmasterları ilgilendiren tarafı ise Affiliate programı.Yani Sitemiz için Ringofon Affiliate programına hiçbir ücret ödemeksizin üye olacağız ve sitemiz üzerinden bu cep telefonu oyunlarını,programları,müzikleri,oyunları ve türevi şeyleri yayınlayarak para kazanacağız.Ben başlarda ringofon'a güvenmiyordum.Ama gördümki düzenli olarak ödeme yapıyorlar.Ve en önemlisi Ringofon Firması Tamamen Türklerin oluşturduğu bir sistem.

Reklam başvurunuz onaylandıktan sonra panelinizden isterseniz ringofon reklamlarını sitenize koyabilirsiniz.İsterseniz Garanti Arkadaş reklamlarını koyabilirsiniz.

Ne Kadar Kazandırır Peki ?

Garanti Arkadaş Banner'larınızla yayınladığınız reklamlardan her üye başına 0,75 $ para kazanırsınız.Yani sitenize biri girdi ve garanti arkadaş reklamlarına tıkladı.Tıkladıktan sonra garanti arkadaş arkadaşlık sistemine üye olursa siz 0,75$ gelir elde etmiş olursunuz.

Bir Başka Reklam çeşidi olan ringofon reklamları ile ; mesela sitenize ringofon logo,melodi,oyun veya herhangi birinden reklamları yayınlamaya başladınız.Bunlara tıklayıp telefonuna melodi,oyun falan indirecek olan her 1 kişiden 1,00$ elde etmiş olursunuz.

Diğer Gelir Tablolarını incelemek için tıklayın.

Sisteme Kayıt Olmak için Tıklayın

21 Eylül 2007 Cuma

Agloco Para Kazanma Sistemi Hakkında Bilgi

Merhaba bugün sizlere agloco para kazanma sistemi hakkında bahsedeceğim.

Agloco Para Kazandırma Sistemi Şöyle çalışıyor; Siz sisteme başvuruyorsunuz ve Size bir referans link'i veriliyor.Bu referans linki ile arkadaşlarınızı çevrenizi ve bazı kişileri sisteme kayıt yaptırırsanız, bu kaydı yapılan kişiler sizin alt üyeniz oluyor.Ve her üyenin kazandığı miktardan sizede bir % lik dilim geçiyor.

Birde bu sistemin temeli olan Agloco WievBar'ı indiriyorsunuz bilgisayarınıza ve wievbar'ı kuruyorsunuz kullanıcı adı ve şifrenizi girerek sisteme login oluyorsunuz.Ve wievbar arkaplanda çalışıyor.Siz işlerinize bakıyorsunuz o arkaplanda reklam yapıyor.Ve siz para kazanıyorsunuz.

Evet sistemin çalışma mantığı böyle şimdide benim kendi düşüncelerime gelelim.Öncelikle kâra geçmeden ödeme yapmayı düşünmüyorlarmış.Ne zaman kâr yapacaklarsa.Ben denedim 1-2 ay ne kadar kazandığımıda bilmiyorum.Sonra bıraktım.Adamlar o kadar reklam çıkartıyorlar kâra geçmedik deyip ödeme yapmıyorlar.Üyeleri bekliyor.

Size soruyorum.Hangi reklamveren reklamı yayınlanırken kişinin başka işler ile oyalanmasını ister.Yani wievbar arkada çalışıyor.Bu reklam çeşidinin hangi reklamverene dönüşü oluyor?Düşünsenize reklamınız arkaplanda çalışan bir wievbar'da görüntüleniyor.Ve kişi sizin reklamınıza bakmıyor bile.Kendi işlerini yapıyor.

Sizce böyle bir algoritma ve düşünce ile hangi şirket kâr yapabilir.Ve üyelerine ödeme yapabilir.Reklam verme Mantığını çiğniyor bir kere.Bence ödeme yapamayacaklar.Neyse iyi günler dilerim.

Google'da Hemen indexlenmenin Ve üst sıralara Çıkmanın Yolları

Evet arkadaşlar bugünkü ilk makalemde sizlere google'da hemen indexlenmenin ve üst sıralara çıkmanın ipuçlarını vereceğim.

Öncelikle diyelimki bir site açtınız ve içeriği daha taptaze ve bunun google'da indexlenmesi ve istediğiniz kelimelerde üst sıralara çıkmak istiyorsunuz.

Bunun için yapmanız gerekenlerden bir tanesi Sitenizi oluşturduğunuz zaman Bu Programla sitemap'inizi oluşturmak ve Google Webmaster Tools'a girip burdan bu sitemap'i tanıtmanızdır.Bundan sonraki makalelerimde Nasıl sitemap yapacaksınız bunuda sizlere anlatacağım.Sitemap'inizi tanıttıktan sonra bir robots.txt ekleyin sitenizin root klasörüne yani ana klasörüne.Robots.txt hakkındaki makalemi daha önce yazmıştım.Robots.txt ekledikten sonra artık siteniz google'da indexlenmeye hazır.Ama böyle bırakırsanız geç indexlenecektir.

Geç indexlenmesini önlemek ve 1-2 gün içerisinde google'da yerinizi almak için.Bir kaç tane karşılıksız link değişimi yapacaksınız.Bunu yapmanızın sebebi google-bot her zaman uğradığı sayfalara yine uğrayacak ve buralarda sizin link'inizi görünce sizin sitenize gelip sitenizi indexleyecektir.Bu link değişimini bilinçli yapmakta fayda var.

Siz daha yeni olan websitenize başka sitelerden karşılıksız onlarca link alırsanız google bu sefer sizi sandbox'a atar.Çünkü google'ın gözünde hiçbir yeni siteye başka siteler onlarca link vermez.Bu olay birden yükselmeye girer ve doğal olarak hile yapmış olursunuz.İlk etapta 2-3 link değişimi yapıp bırakmak makuldür.

Sitenizi google indexlediği zaman size bundan sonraki aşamada düşen görev.Sitenizi çok çalışıp güncel tutarak google'ın size verdiği bu nimetin değerini bilmektir.Özgün makaleler yazın güzel programlar paylaşın.Tabi içeriğinizle ilgili ama sakın ha sakın başka sitelerden kopyalayıp sitenize içerik eklemeye çalışmayın.Çünkü bu eklediğiniz kopya içerik google tarafından daha önce indexlenmiş ise kopya muamelesi görür ve üst sıralara çıkma hayaliniz suya düşer.

Sitenizi güncel tutmak için çalışın 20-25 gün boyunca.Sonra ufak ufak link alımlarına başlayın.Ama bu linkler karşılıksız olmak zorunda.Ve sizin sitenize verilen linkler içeriğinizle benzer içeriğe sahip olan sitelerden olmalı.Bunu yaparsanız %100 verim alırsınız.Ve siteniz üst sıralara emin adımlarla çıkmaya başlar.Günler geçtikçe içeriğinizi sürekli güncel ve orjinal tutun.10 000 adet PageRank 0 ile link değişimi 1 adet PageRank 5 ile link değişimine bedeldir.Bunun içindirki linklerinizi PageRank 3 ve üzerinden almaya çalışın.

Bu Yaptırımlarınız Orjinal ve Güncel içeriğinizle birleşince müthiş sonuçlar ortaya çıkacaktır.İyi günler dilerim.

Çapraz ve Karşılıklı Link Değişimi Arasındaki Farklar

Bugün sizlere link değişimi ve çeşitleri hakkında bilgi vereceğim.Öncelikle link değişimi hakkında biraz bahsedelim.Link değişimi google pagerank'iniz yükselmesi için yaptığınız bir link alışverişidir.Bilinçsizce yapılan bir link değişimi sitenin ilerlemesinden ziyade gerilemesine yol açabilir.Bugün birçok webmaster sitesinde link değişim bölümleri altında açılan başlıklarda rastlamak mümkündür.Adamlar link değişimi yaparlar günde 100-150 tane ve linklerini değiştikleri sitelerin hepsi genellikle warez,sohbet gibi içerikli aynı zamandada link çöplüğü olmuş sitelerdir.Kişiler bu sitelerle günde onlarca link değişimi yaparlar ama sonuç alamazlar.Neden?

Çünkü bu sitelerin içeriği berbat olduğu gibi link çöplüğüne dönmüştür yani onlarca link değişimi yapmıştır.Böyle yaparak çok para kazanacağım sitemi yükselteceğim havasına hemen girenler var.Ama yanılıyorlar.Sağlam içerikli ve ilerleyecek olan bir site orjinal olmalıdır.İçeriğindeki yazıların benzeri olmamalıdır.Google gibi arama motorları ancak böyle sitelere pas veriyor.Ve üst sıralara çıkartıyor.Site içeriğinizde 200 tane kopya içerik yazacağınıza 1 tane adam gibi bir makale yazın bin kat daha iyidir.Neyse link değişiminden bahsediyorduk.Link değişimi yapacağınız site size karşılıksız link vermelidir.Yani şöyle düşünün.Siteniz kimsenin sitesine link vererek + puan vermesin.Başkaları sizin sitenize versin.

Bu şu demektir; Bir site size karşılıksız olarak link verirse sizi kendi isteğiyle oylamış olur.Ve biliyorsunuzki Google-Botlarında düşünce prensibinde "Eğer bir site başka bir siteye link veriyorsa hemde karşılıksız ise bu demektirki bu güzel bir site" diyor.Karşılıklı yapılan link değişimlerinde 2 sitede birbirini oyluyor ve google buna takmıyor bile.Sadece indexlenmenize birazcık yararı oluyor.

% 100 Yararlı Link Değişimi Nasıl Olur?

En iyi link değişimi içeriğinizle benzer içeriğe sahip olan sitelerden sizin sitenize verilen karşılıksız linktir.Çünkü içeriğinize benzer bir siteden link almanın çok büyük bir yararı olur.Şöyle düşünün bir Çiçek dükkanınız var.Ve 10 yıldır çalıştırmaktasınız diyelim.Başka bir çiçek firması müşterilerine sizin çiçek firmanızı önerse ne olur? İşte burda kendinizi bir müşteri yerine koyun bakalım.Doğal olarak dersinizki "Hiçbir rakip firma birbirinden bahsetmezken bile bu firma bana burayı önerdi.Kesinlikle muhteşem hizmet veriyor olmalı" dersiniz.Arama motorlarıda burda Müşteri konumundadır.Sizin şirketinizi tepeye taşıyacak olan müşterileriniz ve referanslarınızdır.

Çapraz link değişimide yapabilirsiniz.Çapraz link değişimi ise şöyledir.Karşı taraf sizin A sitenize link verir.Ve siz A sitenizden hiçbir link vermezsiniz.Ama size ait başka bir B sitesinden size az önce link veren siteye siz kendi B sitenizden link verirsiniz.Böylece Karşı taraf sizin A sitenize link verir.Siz B sitenizden bu siteye link verirsiniz.Yani 2 sitede kârlı çıkmış olur.2 sitede karşılıksız link almış olur.İyi günler.

20 Eylül 2007 Perşembe

Cok okunan blog yazmanin 10 Sirri


Bir kere cok okunan bir blog yazari olmadigimi soyleyeyim. eh iste. Oncelikli amacim cok okunmak degil, o yuzden sadece yeni blog yazarlarina yardimi olacagini dusundugum icin yaziyorum. Bir yilda gunde 1 ziyaretciden gunde 120 ziyaretciye cikmis bir blogum oldugundan anlatacaklarim ilginizi cekebilir.ya da belki cekmez.o zaman pencerenin kosesindeki carpi seklindeki butona basip pencereyi kapatabilirsiniz.
Iste cok okunan blog yazmanin 10 sirri :

1. Numaralar her zaman ilgi ceker
Cok okunmasini istediginiz yazilarda numaralandirma kullanin. blog yazmanin incelikleri, blog yazmanin sirlari gibi basliklar yerine kadin guzellik dergilerindeki gibi blog yazmanin 10 sirri, arkadaslari ekmenin 20 ilginc yolu , kimsenin bilmedigi 30 guzel kafe , hayatinizi degistirecek 3 ipucu basliklarini kullanirsaniz yazilarinizin tamami okunur , bunun kotu tarafi yazdiklarinizin magazin dergilerindeki yazilar gibi gorunmesi ama yine de amac cok okur cekmek .

2.Depresif yazilar ilgi cekmez:
Inanin herkesin hayati yeterince karmasik ve sorunlu. Herkesin kendine gore problemleri var, problemleri olmayan insanlar da kendilerine problem aramazlar genelde. eger sorunlariniz sonunda ogretici / ilginc / komik biryere gelmiyorsa insanlar yazinizi okumayacaklar. kopeginiz karabas olmusse eminim kendinizi kotu hissediyorsunuzdur, ama ben karabasin hayattayken yaptigi seyleri nasil poponuzu isirdigini okumayi karabasin otomobilin altinda kalip beyninin ezilmesinin ayrintilarina yeglerim.

3. Cok kisisel yazilar nefret uyandirir.
Bu madde kisisel bloglarda ortak bir nokta. Bunu cok kisi yapiyor ancak bende hala nefret uyandiriyor. Insanlar sizin kasinizla gozunuzle ilgilenmiyorlar . insanlar sizin yasadiklarinizla ilgileniyorlar. eger bugun kendime yeni bir bluz aldim mavi cok guzel derseniz ben iyi de bundan bana ne derim , ama eger bugun kendime ucuzluktan bluz aldim su caddede ilginc bir kucuk dukkan var , cok renkli bluzlar satiyorlar vs vs diye yazarsaniz , bu benim de ilgimi ceker. bluz alacagim zaman aklima gelir belki.gerci ben bluz almiyorum cok.erkek adam bluz almaz.


http://adsenseparakazan.blogspot.com/4. Hava atmak ziyaretci atmaktir.
Hava atan websitelerinde toplam ziyaret surem 23 saniye civarinda . yine ayni sey : onemli olan blog yazari degil , blog yazarinin yasadiklari .Paris'e gittim aman tanrim yazarsaniz okumam , Paris'e giderken ucak dustu icinden bir ben kurtuldum yazarsaniz okurum . bu kadar basit.

5. Fotograflar.
insanlar 6 ayliktan itibaren renklere ilgi duymaya baslar , herkesin sizin anlattiginizi anlattiginiz gibi anlayacagindan emin olmak icin fotograf kullanin ,

6.kopyala yapistir icerik:
eksi sozlukte cok komik yazi gordunuz , youtube'de cok sahane video gordunuz.bunlari hemen blogunuza kopyalamak yerine disari link olarak eklerseniz insanlar eger ilgilerini cekiyorlarsa gidip okurlar . blogunuzda carsaf carsaf baskalarinin yazdigi yazilari yayinlamak ilgi cekici degildir.

7. mantikli bir zaman icinde guncellemek.
Aslinda bunu ben bile yapmiyorum , ama yapabileceginiz en kotu sey blogunuza 6 ayda bir yazi yazmak. unutulmaya mahkumsunuz. Blogunuz Alisan sarkisi gibi olmasin..

8.Yorumlar
Yorum birakilmasina izin verin . insanlarin sizin yazdiginiz seylere yorum yapmasina izin verirseniz insanlar blogunuzu daha cok ziyaret edecekler , onlarin yorumunun uzerlerine baska yorum yapilmis mi ona bakacaklar , arkadaslarina tavsiye edecekler . sonra daha cok ziyaretci gelecek.

9.Linkler ,
insanlara baglanti verin , insanlarin size baglanti vermesini saglayin, arada gidip blogunuzu google'dan aratin . blogunuzda keyword , meta taglarini kullanin , icinde ingilizce kufur gecen yazilar yazmayin .Forumlara uyeyseniz imzaniz blogunuz seklinde olsun , diger websitelerinde about kismina blog adresinizi yazin. Stumbleupon'a submit edin blogunuzu .


10. bunu bulamadim ama blog yazmanin 9 sirri yerine blog yazmanin 10 sirri kulaga daha hos geliyor o yuzden . ya da ilerde ekleyebilirim belki

Google Print Ads [Reklam Baskı Programı]

Evet arkadaşlar sizlere yine google'ın piyasaya sunduğu yeni bir reklam biçiminden Print Ads sisteminden bahsedeceğim.

Google bu seferde gazetelerdeki reklam pastasından pay almak için harekete geçti.Ve web tabanlı gazete ilanı hazırlama programını devreye soktu.Bu sistem nasıl işliyor diyorsanız; siz bir reklam biçimi belirliyorsunuz ve içeriğide belirliyorsunuz google reklamınızı birçok gazetede yayınlıyor.Gerçekten ilginç doğrusu.Google bu piyasayada girdi sonunda.Ve galiba en iyi olma yolunda ilerliyor.

Google Print Ads

Şu an 30 milyon gazete okuruna ulaşmayı hedefliyor google.Ve reklamlar 255 gazetede yayınlanmaya başladı bile.Bence google gerçekten çok kapsamlı bir reklam ağı oluşturuyor.İnternette zaten AdWords sistemiyle en iyi olmayı başaran google şimdide gazete okurlarına uzanıyor.Müthiş bir reklam çılgınlığı.İlk 255 gazete listesini görmek için tıklayınız.
İyi günler dilerim.

Google AdWords ile AdSense'den Para Kazanabilirmiyiz?

Bugünlerde birçok webmaster'ın aklına takılan sorudur bu.AdWords'e reklam verip AdSense ile para kazanmak.Bu olurmu diyen bir sürü kişi var.Ben test ettim ve olur diyorum.Şimdi ilk önce belirlemeniz gereken şey sitenizle benzer içeriğe sahip olan ve adsense reklamı yayınlayan siteleri bulmak.Ve AdWords reklamınızı verirken öyle kelimeler seçeceksinizki , sitenizin içeriği ile benzer içeriğe sahip olan ve adsense reklamı yayınlayan sitelerde reklamlarınız çıkacak.Bunu başardığınız zaman istediğiniz ziyaretçi kitlesine ulaşmış olursunuz.İkinci dikkat edeceğiniz husus ise tıklama başına en düşük ücreti vereceksiniz yani sitenize ziyaretçi gelecek ama size fazla maliyeti olmayacak.Ve AdSense reklamlarınızı sitenizde yayınlamaya başladığınızda gelen ziyaretçi kitlesiyle sitenizin içeriği aynı olursa reklamlarınızda buna göre çıkacaktır.Ve kazanma olasılığınız yüksek olur.Bazı webmaster forumlarında bu konu hakkında olumsuz sonuç alan arkadaşlar var.Ve çoğunluğu kopya içerikli içeriğinde herşey bulunan forum sitelerinde bu sistemi uyguladıkları için başarısız oluyorlar.Siz orjinal bir site yapacaksınız ve buna uzman olduğunuz bir konu üzerinde bilgi paylaşımı makale ,program v.s yayınlayacaksınız.Ama içeriğiniz özgün olacak.Ve tek bir konuya odaklanacaksınız.Domain seçiminizde içeriğinize göre olmasına dikkat edin.İşte ancak böyle içerikli sitelerle bir yerlere gelebilirsiniz.Ve bu sistemi uygulayabilirsiniz.

Google AdWords Hakkında Pratik Bilgiler

Evet arkadaşlar birçok şirket sahibi yani reklamverenlerin internet üzerindeki en çok tercih ettikleri reklam verme biçimi AdWords'tür.

Peki AdWords'ü daha verimli olarak kullanabilmemiz için ne yapmamız gerekir.Hem maddiyat hem performans açısından;

1-Reklamlarınızı Sadece Arama Bölümünde gösterin çünkü içerik bölümünde reklam gösterirseniz bazen gereksiz para kaybı olabiliyor.Bütçenize göre bu seçeneği yorumlayın ve uygulayın.

2-Arama kelimerinin fiyatı aşırı yükseldiğinde biraz bekleyin reklam verenlerden biri eğer ısrar edip o fiyattta kalmazsa belli bir süre sonra fiyat düşmekte.

Doğru Yerden Reklam Alın Kazanın Sonra Üzülmeyin.

Evet arkadaşlar bu makaleyi yazma gereği duydum.Çünkü sizleri bilgilendirmek istedim bazı para kazandırma tuzakları ve yalanları hakkında sizleri.Bende bundan 2-3 sene önce internette sörf yapmak ve program download yapmaktan başka birşey yapmazdım.Bir gün internetten para kazanayım dedim ve önüme PTC siteleri çıktı.Keşke çıkmaz olaydı.İşte sizin belirlediğiniz bir e-mail adresine reklam e-postaları gönderiyorlar ve mailleri okuyorsunuz.Güya her mail okuma başına 2000$ alıyordum.Ne kadar saçma değilmi bunun gibi birçok PTC sitesi vardı.Ve bir akşamda 38 000 $ toplamıştım.O zamanlar para kazanma konusunda fazla birşey bilmediğim için tabi seviniyordum.Havalara uçuyordum.Geleceğe umutla bakıyordum.Ama 1.5 ay sonunda gördümki bu sitelerin sistemleri hep aynı ve insanları kandırıyorlar ve hiçbir ödeme yapmıyorlar.Spam resimlerle falan insanları ağutuyorlar.İşte en sonunda anladığım zaman bunların ne işler çevirdiğini dünyam başıma yıkılmıştı.Gerçekten çok ümitlenmiştim ve artık para kazanma konusunda sıkıntım olmaz diyordum.Hâla bu sistemleri tanıtan bazı arkadaşlar var ve yeni nesil webmaster'ları olmicak hayaller yaşatarak gururlarının incilmesine sebep oluyorlar.İşte bende bloğumda böyle maille para veren kandırmacalı şeylere inanmayın diyorum.Ve sizleri önceden uyarıyorum.Hangi reklam psikolojisi mail okutarak o ekranda sadece 1-2 saniye kalarak para kazandırabilir? Burda düşündüğünüz zaman reklam yayınlama prensiplerini tamamen alt üst eden bir sistemle karşılaşıyorsunuz.Bugün bir çok webmaster artık Google AdSense reklamları yayınlıyorlar sitelerinde.Ve reklam psikolojileri o kadar müthiş birşeyki hem reklamveren şirket istediği müşteriye ulaşıyor.Hem yayıncı yayınladığı reklamlardan para kazanıyor.Bundan sonraki makalelerimde sizlere gerçekten kazandıran ve ödeme yapan sistemler hakkında bahsedeceğim.Kalın sağlıcakla.



parakazanmakeyfi.blogspot.com

AdSense'de Çok Önemli Bir Kazanç İpucu !!!

Merhaba arkadaşlar bugün okuduğum bir kaynağa göre çok önemli bir ipucu aldım.

Ziyaretçilerinizi AdSense reklamı yayınladığınız sitenizde ne kadar uzun tutarsanız o kadar fazla kazanacağını biliyormuydunuz?

yada

AdSense reklamları her sitenize giren ziyaretçinin Mouse hareketlerini ve tıklamalarını takip ettiğini biliyormuydunuz?

Evet arkadaşlar yukarıdaki yazılmış bu iki seçenekte geçerli.Yani sayfanıza bir ziyaretçi geldiği zaman sitenizde ne kadar çok fazla dolaşıp kalırsa ve reklamlarınıza tıklarsa kazancınız için o kadar iyi oluyor.Ve hesabınıza bir + puan olmuş oluyor.Yani ister inanın ister inanmayın google adsense reklamları ve google algoritması sitenize gelen kişinin hareketlerini bile kaydediyor.

Mesela bazı webmasterlarımız sitesine pop-up ziyaretçi yolluyor ve reklamlarına tıklıyor.Kazancındada fazla birşey göremiyor.Bir ziyaretçi siteye gelip sitede fazla kalmadan reklamlara tıklayıp gidiyorsa bu durum google'da şüphe yaratmasına yol açıyor.Ama ziyaretçi gelip site içeriğinde biraz dolaştıktan sonra ve sitede uzun süre kaldıktan sonra reklamlara tıklıyorsa bu durum google'da "ziyaretçi site için gelmiş reklamlar için gelmemiş" hissi uyandırıyor.Ve kazanç kat kat oluyor.

AdSense reklamları her bir ziyaretçi için bir session açıyor ve hareketleri takib ediyor.Yani artık google'ın bu reklam algoritması gün geçtikçe insan beynindende daha iyi düşünmeye başlıyor.

Sonuçta sitemizde ziyaretçileri ne kadar uzun tutabilirsek o kadar kazancımız artıyor.



parakazanmakeyfi.blogspot.com

AdSense Inside Bilgilendirme Servisi ile Daha Fazla Kazanın.

Bugün biraz vakit bulabildim ve sizlere bu makaleyi yazmak istedim.Biliyorsunuzki biz webmaster'lar sitemizden daha fazla kazanmak için araştırmalar yaparız ve en küçük ipuçlarını bile kaçırmayız.İşte google bundan birkaç ay önce bir adım attı ve 13 dilde hizmet veren ve kazancınızı artırmanıza yardım eden bir destek servisi kurdu.Bu servis hem blogspot'ta hemde google groups'ta yer almakta.Bir e-mail adresi belirtiyorsunuz ve kazancınızı artıracak ipuçlarını google size belli aralıklarda gönderiyor.Inside'ın anlamı iç taraftır.Yani Google'a içeriden bir bakış anlamı taşıyor.Eğer sizde bir webmaster olarak google'ın ağzından orjinal ipuçları almak istiyorsanız bu gruba üye oluyorsunuz ve size ipuçlarınız gönderiliyor.
Kayıtlarınızı AdSense Inside blog sitesi yada Inside Türkiye grubundan üye olabilirsiniz.İyi günler dilerim.



parakazanmakeyfi.blogspot.com

16 Eylül 2007 Pazar

Google PageRank Nedir?

Evet bugün sizlere Google PageRank nedir bundan bahsedeceğim.Biz Webmasterlar sitemizin her zaman daha iyi hit almasını sağlamak için ve sitemizi üst sıralara taşımak için uğraşırız.Bir takım SEO düzenlemeleri yaparız sitemiz üzerinde ama Google PageRank bunlardan çok farklı bir puanlama sistemidir.Bu sistem şöyle kısa bir cümleyle nedir derseniz eğer; bu sistem sitelerin birbirlerine link vermesi ile oluşan site puanlama sistemidir.Örneğin bir makale yazdınız ve bunu bloğunuzda yayınladınız.Bir ziyaretçi bunu çok beğenip bir sitede yayınlar ve kaynak olarakta sitenizi gösterirse sitenize + pu an vermiş oluyor.GoogleBot'ların Algoritmasında şöyle bişey var."İnsanlar kötü sitelere link vermezler.Eğer veriyorlarsa bu link verdiği site demek iyi bir site olmalı o zaman biz buna bir puan yükseltimi yapalım" diyorlar.Tabiki her zaman doğal olan yani az önce bahsettiğim şekilde link alabilmek en sağlam şekilde ve doğal bir şekilde link almaktır.Yani sizinle aynı konuda yayın yapan siteler sizi kaynak olarak gösterdiği zaman ve ben bu bilgiyi burdan aldım dediği zaman,Google'da sitenizin değeri yükseliyor.Aynı referans yöntemi gibi.Sitenizin Unique yani orjinal olması buna % 100 denebilecek bir etki yaratıyor.Çünkü hiçbiryerde bulunmayan bir makale yayınlamış oluyorsunuz.Ve önceki makalelerimdede belirttiğim gibi google orjinal içerikli siteleri çok seviyor.Bazen sitenize PageRank değeri 4-5-6 olan sitelerden link verildiğinde google sizi yine üst sıralara çıkarıyor.Ama burda önemli olan linkinizin sitenizin benzeri konusunda yayın yapan sitelerde yayınlanmasıdır.Bu aynen şuna benziyor.Küçük bir hipermarket açtınız ve sadece 1 Şubeniz var.Yani küçüksünüz.İyi satış yaparsanız iyi müşteri beğenisi toplarsanız herkez sitenizi önermeye başlar.Ve müşterileriniz çoğalır.Sizden 3-4 kat büyük bir firma sizi önerdiği zaman ne olur bir düşünsenize.İşte PageRank mantığıda böyle.Sizi öneren sitelerin sayısıda yani size link veren sitelerdeki linkinizde backlink olur.Her 1 siteden alınan 1 link 1 backlink demektir.Backlink sayınız ne kadar yüksek olursa GoogleBotlar sitenize o kadar değer verip sitenizi üst sıralara taşıyor.Gerçekten sizinle benzer içeriğe sahip sitelerden aldığınız karşılıksız backlink'in sıralamalarınızda %100 etkisi oluyor.Tavsiyem her zaman dediğim gibi orjinal içerikli bir site yapmanızdır.PageRank konusunda daha bahsedecek çok şey var.Daha sonraki makalelerimde yine bahsedeceğim iyi günler dilerim.

Robots.txt ve SEO Arasındaki Önemli Bağ

Merhaba sayın kullanıcılarım.Bugün sizlere robots.txt dosyası ve arasındaki seo ilişkisinden bahsedeceğim.Bugün websitesini yeni yapıp yayınlayan bir sürü kişi var.Ve birçoğu yeni başladıkları için belki bu robots.txt dosyasından haberleri olmuyor.Ve google'da indexlenmiyoruz diye bir sürü ah çekiyorlar.Robots.txt dosyası Google SEO'nun nerdeyse omurgasıdır.Yani Arama motoru optimizasyonunun bel kemiği diyebiliriz.Peki nedir Robots.txt= Google sitenize geldiğinde sitenizi indexleme izni olup olmadığını bu dosyadan bakıyor.Yani sitenizin Root klasörüne (ana klasör) robots.txt diye bir dosya ekliyorsunuz.Ve içeriğinde izin verdiğiniz klasörler izin verdiğiniz yerler.Ve indexlenmesini istemediğiniz yerleri belirtiyorsunuz arama motoru botları buna göre sitenize gelip bu kurallara göre indexliyorlar sitenizi.Peki robots.txt koymazsak ne olur? Google Botlar dosyayı göremediği ve bulamadığı için genelde ilk index sayfayı indexlerler ve birdahada gelemeyebilirler.Ve alt sayfalarınız indexlenmez.

Peki Bir robots.txt dosyası nasıl hazırlanır?
Robots.txt dosyasını bir text editörde yani notepad'te yapabilirsiniz.Aşağıda gördüğünüz terimler kullanılarak bu izinleri ayarlayabilirsiniz.

User-Agent: [Örümcek ya da Bot ismi]

Disallow: [Klasör ya da Dosya ismi]


Diyelimki siz bütün arama motorlarının sitenize girmesini istiyorsunuz.Ayriyeten daha siteniz tam bitmemiş olduğunu ve /Hakkımızda/ bölümünün botlar tarafından indexlenmemesini istiyorsunuz o zaman şöyle bir robots.txt dosyası ayarlayacaksınız.

User-Agent: *
Disallow:/Hakkımızda/

Bu şekilde Not Defterinde yazdığımız metni robots.txt dosyası olarak kaydedip hostumuzun root klasörüne atarsak bu seo işlemini başarı ile tamamlamış olursunuz.

14 Eylül 2007 Cuma

İzin verilen Siteler Listesi

AdSense yayıncılarının reklam kodlarının çalınmasından ve program kurallarımıza uymayan sitelere yerleştirilmesinden dolayı yaptıkları tüm şikayetleri değerlendirdik. Reklam kodunuz üzerinde sizin daha fazla kontrol sahibi olmanız ve reklam kodunuzu sizin izniniz olmadan kullanılmasını önlemek için İzin verilen Site listesi adlı yeni bir özelliği hesabınıza ekledik.

İzin verilen siteler listesi’ne AdSense kurulumu sekmesinin hemen altına, İzin verilen siteler’e tıkladığınızda erişebilirsiniz. Bu özellik ile reklamlarınızın görünmesini istediğiniz URL’leri kolayca belirleyip listeleyebilirsiniz. Bu listede olmayan sitelerde reklam kodunuzu kullanılarak reklamlarınız gözükmeye devam edebilir. Ancak, bu yeni özellik sayesinde sadece sizin oluşturduğunuz listedeki siteler için yapılan gösterimler ve tıklamalar raporlarınıza yansır ve kaydedilir. İzin verilen siteler listesine eklenmemiş ve reklam kodunuz ile reklam gösterimine devam eden siteler için reklamverenlerden ödeme alınmaz. Bu şekilde, sizin izniniz olmadan reklam kodunuzu kullanan herhangi bir site sahibi sizin için bir risk teşkil etmez.

Hesap ayarlarınızı değiştirip bu özelliği kullanmak size bağlıdır. Eğer izin verilen siteler listesi oluşturmak istemiyorsanız, hesabınızdaki ayarları değiştirmenize gerek yoktur.

Eğer bu özellikten yararlanmak isterseniz, İzin verilen Site listesi oluşturmak için AdSense Kurulumu Sekmesine gidin. Buradan, izin verilen siteler alt-sekmesinden hesabımda sadece belli sitelerin reklamları göstermesine izin ver düğmesini işaretleyin. Kendi istediğiniz sitelerinizin URL’lerini bu bölüme girebilirsiniz. Lütfen, reklam kodunuzu eklediğiniz yeni siteleriniz ile bu listeyi güncellemeyi unutmayın!

Bu mesaj hakkındaki görüşlerinizi AdSense Yardım Forumu'nda belirtebilirsiniz.

13 Eylül 2007 Perşembe

Google Apps ile google hizmetlerini kendi domaininizden sunun.

Merhaba bir süre önce kullanmaya başladığım bu servisi size tanıtmaya çalışacağım.

Google Apps nedir ne işe yarar? Şöyle söyleyelim google hizmetlerini (gmail-eposta, gtalk-sohbet, calendar-takvim, pages-websayfası, docs-belge ve tablolar) kendi isminiz-domaininiz-etki alanınınız üzerinden gene kendi iş yada aile grubunuza ücretsiz sunmanızı saglayan bir hizmet.

Tabiki profesyonel bir hizmet ve ücretli olarak sağlanabiliyor. Ama ücretsiz olarak da çeşitli kısıtlamalarla yararlanabiliyorsunuz.

Örneğin, http://posta.dinartuning.com gibi isminizi taşıyan bir sayfadan, google un gmail hesabını kullanarak kullanıcıismi@dinartuning.com gibi bir maili kullanıcılarınıza sunabilirsiniz.

Tamamen Türkçe olarak hizmet sunan sayfamız işimizi kolaylaştırıyor.
Aile ve Grup kategorisinde kaydolarak 100 kullanıcı ekleyebiliyoruz. Her bir servis için özel etki alanları yaratabiliyoruz. Tabiki domainin size ait olması ve CNAME kaydının doğru olarak oluşturulabilmesi şartıyla.

Blogger'ın Yeni Özelliği Daha Fazla Kazandırıyor.

Merhaba arkadaşlar öncelikle blogger dan bahsetmek istiyorum.Blogger Google'ın kullanıcılarına sunduğu bir blog sistemidir.Bu sistemin çok büyük avantajları vardır.Eğer bir blog yazarı iseniz bu sistemi tavsiye ederim.Bloggerda yarattığınız bir blog sitesine herhangi bir içerik eklediğiniz anda daha google botları sizin sitenizi indexliyor.Ben mesela bu bloğu açtığımda 1 makale ekledim ve 20 dk içerisinde google bloğumu indexledi.İkincisi içeriğinde bulunan SEO sistemi (Search Engine Optimization) oldukça başarılı.Makaleyi yazdınız ardından 1 saat içerisinde indexleniyorsunuz.Üçüncüsü ise bizi en çok ilgilendiren tarafı; Bloğunuz üzerinden AdSense programına başvurduğunuz an Kabul edilme önceliğiniz çok yüksek oluyor.Bir arkadaşım gece saat 11'de başvurmuştu.1 saat sonra Onay maili geldi yani o derece.Şimdi ise gelelim makaleyi yazmamdaki özel sebebe ; Blogger artık AdSense reklamlarınızı Makaleleriniz arasına koymanıza olanak sağlıyor.Evet yanlış okumadınız.Artık 1 ve 2. makaleniz arasına bir AdSense Reklamı yerleştirebileceksiniz.Bunu yapmak için Bloğunuzun Admin panelinden Şablon-->Sayfa Öğeleri-->Blog Yazıları yani orta bölümdeki alanı düzenle diyorsunuz ve karşınıza gelen ekranda Show Ads... ile başlayan seçeneği işaretliyorsunuz.Gerekli optimizasyon ve ayarlarınızı yaptıktan sonra Değişiklikleri kaydederek sonuçları bloğunuzda görebilirsiniz.

Blogger'dan Blog Almak için; tıklayın.

Google AdWords Kuponları ve SIK SORULAN SORULAR

Merhaba sayın kullanıcılarım.Bu yazıyı yazmamın sebebi; internet üzerindeki birsürü webmaster'ın Google AdWords kuponlar hakkında akıllarına takılan sorulara biraz açıklık getirmek ve bu sorulara çözümler üretmek istememdir.İlk olarak ;

1-Google AdWords Kuponları nedir?
Adwords kuponları google tarafından üretilen başlıbaşına bir koddur.Bunu AdWords hesabı açarken girdiğinizde hesabınızdaki bakiye yükselir.

2-Kuponu Kullanmak için Kredi Kartım olması gerekirmi?
Evet kredi kartına ihtiyacınız vardır.Çünkü kuponu aktifleştirmek için hesabınızdan 14 YTL çekilmesi gerekmektedir.

3-Bir hesap için kaç adet kupon kullanabilirim?
Bir hesap için 1 adet kupon kullanma hakkınız vardır.

4-Eski bir hesabımda kupon kullanabilirmiyim?
En fazla 14 gün önce açtıysanız kullanabilirsiniz.15.Gün kullanma hakkınız ortadan kalkar

5-Aynı kredi kartıyla kaç tane kupon kullanabilirim?
Google bir tane kullanmaya izin veriyor ama 2-3 tane kullanılsada bir problem yaşanmıyor.

6-Eski bir AdWords Accountum var,Kuponları nasıl kullanabilirim?
Hesabınızdaki kampanyaları durdurun.Yeni bir hesap açın ve kuponlarınızı bu yeni hesapta kullanabilirsiniz.

7-AdWords Kuponlarını nerden temin edebilirim?
Kuponları Bu sitemizden yada çeşitli webmaster forum sitelerinden bulabilirsiniz.

Just three more shopping months

As we launch into fall, many retailers are already gearing up for the most important sales season of the year -- the winter holidays. It may seem like we have a long way to go before December, but according to the 2007 Holiday eSpending Report, shoppers are hitting their favorite online stores well ahead of time -- some even report that they've already finished their holiday shopping!

With this in mind, it's never too early to start thinking of ways to attract more customers. We suggest creating a separate, fine-tuned winter holiday campaign with specific, narrowly focused ad groups and relevant keywords to attract potential customers. The Keyword Tool is a great resource to turn to for ideas and tips on creating a number of keyword variations.

You may also want to write ad text that appeals directly to the audience you're targeting. After creating multiple ads per ad group, you can look at the % Served column in your 'Ad Variations' table to see what kind of ad text attracts more clicks. And, remember that AdWords will automatically show the ad with the higher clickthrough rate (CTR) more often, so you can experiment with different ad texts to see what works best.

As always, you can visit the AdWords Help Center year-round to find ways to improve your ad performance. Retailers can also check out our optimization tips.

ROI: why it matters and how to track it -- part 1 of 3

Over the past couple of years you've met a number of AdWords experts on our blog -- and, in that spirit, we'd like to introduce Fred Vallaeys, the Product Evangelist for AdWords. You may have met Fred in person, or heard him speak at recent industry events. If you're someone who attends these types of events keep your eye out for him: he loves to hear feedback from our advertisers firsthand.

Today, we begin a new series on a subject that is key to advertiser success: Return on Investment (ROI). In this series, Fred will cover why ROI matters, how to track it using tools available from AdWords or other sources, and how to optimize AdWords advertising for ROI.

Now that the stage is set, let's get started. Here's Fred:

I've heard it said at conferences that online advertising is the most cost-effective way for businesses to attract new customers -- but how exactly is such a claim measured? Well, one of the beauties of AdWords is that results are easily measured. Not only do advertisers get reports about clicks and impressions within their account, they can also track conversions of visitors to their site. One possible downside of having all that data, however, is that advertisers may become distracted by tracking lots of metrics at the expense of losing focus on the ones that matter the most.

On the other hand, many advertisers don't spend much time at all monitoring their campaigns. They might check only one metric, such as impressions, clicks, CTR, or their overall spend -- and so long as they don't see anything obviously amiss, they don't make any changes to their ads, maximum CPCs, etc.

Regardless of how much or how little an advertiser measures results, it's possible to miss out on potential profit if close attention isn't paid to the one metric that almost certainly matters the most: ROI. And while impressions, clicks, CTR and costs are all important components that contribute to the ROI, these metrics only show part of the picture.

The ROI metric can be defined in two ways: the revenue generated for every dollar spent on ads, or the amount of profit generated from every dollar spent on ads. I'm going to focus on profit here, since that's what most advertisers inquire about.

The formula for ROI is as follows (keeping in mind that the "revenue minus cost" in the top line equals profit):





For any campaign where the advertiser's goal is to get a conversion, whether it be a sign-up, a sale, or something else, the ROI should be greater than 100% -- which simply means that for every dollar spent on AdWords, they've made a profit. The greater the ROI number, the greater their profit.

Here's an example -- let's say an advertiser has two keywords ('flower delivery' and 'fresh flowers') and spends $50 on each. For the same $50, the advertiser receives 50 clicks for 'flower delivery' and 100 clicks for 'fresh flowers':

KeywordImpressionsClicksCostAverage CPCConversionsProfitROI
flower delivery1,00050$50$1.005??
fresh flowers1,000100$50$0.5010??


Based on the data in the table, the keyword 'fresh flowers' seems like the better of the two because it has a lower average CPC and it leads to more conversions (sales). But without tracking the ROI on both keywords, an advertiser would have to guess whether it makes sense to change the bids for these keywords. If they were only looking at the average CPC or the conversions per keyword, they may be making assumptions that could end up costing them money.

Now, here's that table again -- but with figures added for ROI:

KeywordImpressionsClicksCostAverage CPCConversionsProfitROI
flower delivery1,00050$50$1.005$100200%
fresh flowers1,000100$50$0.5010$50100%


Notice that the keyword 'flower delivery' has a much better ROI, even though it generated fewer conversions and fewer clicks for the same advertising cost. This could be the case for a variety of reasons -- for example, users who clicked on the 'flower delivery' ad may tend to buy products with a higher profit margin. The average profit per sale on the keyword 'flower delivery' is much higher ($20) than 'fresh flowers' ($5), which justifies the higher CPC for the keyword 'flower delivery', even in light of fact that it receives fewer conversions.

When an advertiser tracks and monitors their ROI, they are seeing the complete picture. This allows them to make smarter decisions about their online ads and, ultimately, make their business more profitable.

Now that you've seen why ROI matters and how it can help you to make more informed decisions, Fred will tell you how to track and monitor your ROI in part two of the series. Then, in part three, he'll take a close look at some tools and strategies for optimizing ROI. We hope you'll stay with us for the entire series -- and as always, please feel free to comment along the way.

Update: Republished to correct formatting of tables

New webinar puts the focus on features

Referrals 2.0. Allowed Sites. Blogger in-line ads. If any of these new features sound foreign to you, we recommend registering for our upcoming webinar, What's New with AdSense. It will be held online next Wednesday, September 19th from 11:00-12:00pm PDT. In addition to providing you with more information about new features, our support specialists will provide a refresher on the top support issues every publisher should know. Those attending can also ask questions at the end of the webinar.

To register, click on the link below or paste it into a new browser window:

https://googleonline.webex.com/googleonline/onstage/g.php?t=a&d=572956326

After you've registered, you'll receive an email from WebEx with details on how to participate. If you encounter any difficulty in registering, please contact adsense-webinar@google.com. If you're unable to attend, rest assured we'll be recording the webinar so you can view it later. To watch our previous webinars, check out our Help Center.

BGBM reklamlarını hiç merak ettiniz mi?

BGBM, "1000 gösterim başına maliyet" anlamına gelir. BGBM reklam kampanyaları yürüten reklamverenler istedikleri ücreti yayınlanan 1000 reklam başına göre ayarlar, reklamlarının gösterileceği siteleri seçer ve reklamları her gösterildiğinde ücret öder.Yayıncılar açısından, bu, bir BGBM reklamı sayfanızda her yayınlandığında hesabınızdan kazanç elde edilmesi anlamına gelir.

BGBM reklamları, reklam açık artırmamızda tıklama başına ödeme (veya tıklama başı maliyet, TBM) reklamlarıyla rekabet halindedir; bu nedenle, yalnızca en yüksek performansa sahip reklamlar sayfalarınızda yayınlanır. Reklamverenlerin reklamlarının gösterilebilmesi için mevcut TBM reklamlarından daha yüksek bir BGBM teklif vermeleri gerekir.

BGBM reklamları metin veya resim reklamları olabilir ve daima site hedeflidirler. BGBM metin reklamlar tüm reklam birimini kaplayacak şekilde genişletilir. Bu genişletilmiş metin reklamları görmek için reklam biçimleri sayfasını ziyaret etmenizi öneririm.

Bu mesaj hakkındaki görüşlerinizi AdSense Yardım Forumun'da belirtebilirsiniz.


Ayda 90000 $ Kazanan KIZ

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere internette gezerken bulduğum birinin AdSense reklamlarıyla kazandığı parayı ve sitesini anlatacağım.Resimde gördüğünüz gibi bu kız bir yabancı ve sadece 17 yaşında.Myspace çılgınlığını farketmiş ve kendi sitesinde myspace'de çıkan magazin haberlerini ve içeriğini kendi yorumuyla yazarak ziyaretçilerine sunmuş.Sanal dünyada kendini daha çok anlatmak ve ispatlamak isteyen genç nüfus Ashley'in sitesine girmeye başlamış ve yazıları takip etmeye başlamış.Sitenin ismi WhatEverLife yani (İşte hayat).Sitesindeki çıkan reklamlar ,optimizasyon ve sitesine gelen ziyaretçi profili aynı olduğu için AdSense reklamlarına tıklanma yüzdesi yüksek oluyor.Bugün foxnews ve cosmogirl 'ün hitinden daha fazla hit alan bu site 17 yaşındaki bu kıza Aylık 90 000 $ gelir getiriyor.Yani 98 milyar civarları.İşte bloğumuzdada anlatılmak istenen adsense optimizasyonları ve site içeriği hakkındaki konularımızdada bahsettiğimiz üzere Bu kızda sitesini orjinal içerikli yapmış ve güzel içerikler sunmuş ziyaretçisine.Burda en önemli faktör Sitenin dili ve domain seçimi.Öncelikle sitenin dili İngilizce ve biliyorsunuzki İngilizce Evrensel bir dil ve dünyada her kesim ingilizceyi kullanıyor.Bunun için çok geniş bir kesime hitab ediyor sitesi.İkincisi domain seçimi yani whateverlife bu domainle kurulan bir site içeriği zaten hayattan haberler ve magazin gibi içeriklere elverişli koşullar içermektedir.Yani bu domain içersine hayatın her kesiminden düşündüklerini yazabilirsiniz.Zaten gelen ziyaretçide bunun için gelir.Üçüncüsü ise reklam yerleşimi ve optimizasyonu.WhatEverLife.com'a girdiğiniz zaman sizi güzel bir arayüz karşılıyor ve dikkat ederseniz sağ tarafta pembe bir karenin içerisinde reklamlar çıkıyor.İşte Reklamları sitenin parçası olarak gösteriyor ve göze çok hoş görünüyor.Burdaki reklam optimizasyonu gibi sitelerinize reklamlarınızı koyarak çok büyük başarı elde edebilirsiniz.Ve Reklam boyutu 300 x 250 yani en çok performans gösteren reklam boyutu.Daha fazla AdSense Optimizasyon ipucundan sitemizin;Google AdSense Reklamı Siteye Nasıl entegre edilmeli? bölümünde bahsetmiştik.İşte sayın kullanıcılarımız site optimizasyonu içerik,ziyaretçi profili,domain seçimi,dil ve en önemlisi içerik orjinal olunca gerisi geliyor ve reklamlarınızda sitenizin içeriği ile ilgili bir şekilde çıkıyor.Örnek alınacak bir site bence.İyi Günler Dilerim.

Bir Google Adsense Reklamı Siteye Nasıl Entegre edilmeli

Yaptığımız websitelerimizden iyi şekilde para kazanabilmek için sadece google dan reklam almak yeterli olmuyor.Bunun yanında sitenizde reklamların ziyaretçinin ilgisini çekmesi için bazı entegrasyon işlemleri yapmanız gerekiyor.Örneğin online oyunlar hakkında bilgi veren bir makale siteniz olsun.Makale Başındaki başlığın yani başlık linkinin rengini Google reklamındaki başlık rengiyle aynı yaparsanız.Ziyaretçileriniz reklamlarınızı daha iyi görebilir yani o başlığı gözü algılar ve okur.Ve böylece istediği reklam çıktığında reklama tıklar.Bugün birçok Adsense yayıncısı reklamdaki renklerini site içeriğinde kullanılan içerik rengine uydurmadığı için az kazanıyor.2.si reklamın arkaplan rengini sitenizde kullandığınız arkaplan rengi ile aynı yapın.Bu reklamlarınızı sitenizin bir parçası olarak göstermenizi sağlar.Buda kazancınızı artırır.Sitede kullandığınız metin rengini reklamdaki metin renginin aynına entegre edebilirsiniz.Reklamlarda kullanılan url renklerini site arkaplanıyla aynı yapın.Bunu yaptığınızda site linki gözükmez.Bunu yapmamızın amacı; bazı ziyaretçiler bir reklamda çeşitli renklerde birçok şey gördüğü zaman göz kalabalığı olduğunu görür ve o anda o alandan uzaklaşma hissi içinde doğar.Bunların olmaması için reklamlarınızı sitenize olduğunca entegre edin ve reklamlarınızı sade göstermeye çalışın.Makaleleriniz arasına Bağlantı Birimi reklamları yerleştirin.Ve en önemlisi bugün çok büyük tıklanma potansiyeli olan 336 x 280 Geniş Dikdörtgen Reklam biçimini seçin.Zira bu reklam biçimi istatistiklere göre en çok tıklanma potansiyeli olan reklam biçimidir.Bir sayfada 3 çeşit reklam çeşidinden fazla kullanmayın.Kullanırsanız google reklam politikalarına aykırı düşer ve banlanmanıza sebep olabilir.

12 Eylül 2007 Çarşamba

AdSense'i Güzelleştirin Daha Fazla Kazanın !!

Merhaba arkadaşlar Bir webmaster olarak adsense reklamları hepimizin sitelerinde genel olarak bulunuyor.Ve birçok site sahibi bu reklamları kullanıyor.Hepimizin tabi isteği AdSense reklamlarımızdan daha fazla kazanmak ve bu reklamları sitemize en iyi şekilde entegre etmek.Normalde biliyorsunuzki AdSense reklamları Her zaman standart bir şekildedir.Siz sadece arkaplanını kenarlık rengini yazı rengini falan düzenleyebiliyordunuz.Şimdi ise resim olarak seçtiğimiz bir arkaplanı soldaki gördüğünüz resimdeki gibi adsense reklamlarının arkaplanına entegre edeceğiz.Bu sizin reklamlarınızın hem daha güzel görünmesini hemde daha fazla kazanmanızı sağlayacaktır.neyse başlıyoruz;

Buraya Tıklayın Ve Gerekli Olan Kodu Görün

Yukarıdaki Bağlantıdan tıkladığınızda karşınıza gelecek kodda
arka1.jpg dediğimiz yere resmimizin yolunu
pubkodunuz denilen yere pub kodunuzu girin
yanlız burda dikkat edeceğiniz bir nokta daha var.Google AdSense reklam kodunuzdaki reklamın arkaplan rengi arkaplanda uygulayacağınız resmin rengi ile aynı olması gerekmektedir.Buna çok dikkat edin.
Böylece artık reklamlarınız böyle görünmeye başlayacaktır.

Reklamlarınıza arkaplanlar bulmak için google grafikler aramasını bile kullanabilirsiniz.Bu gibi hazır arkaplan örneklerini bulabileceğiniz bir site olarak ; http://adsensebackgrounds.com'u öneririm.İyi günler dilerim.

Just three more shopping months

As we launch into fall, many retailers are already gearing up for the most important sales season of the year -- the winter holidays. It may seem like we have a long way to go before December, but according to the 2007 Holiday eSpending Report, shoppers are hitting their favorite online stores well ahead of time -- some even report that they've already finished their holiday shopping!

With this in mind, it's never too early to start thinking of ways to attract more customers. We suggest creating a separate, fine-tuned winter holiday campaign with specific, narrowly focused ad groups and relevant keywords to attract potential customers. The Keyword Tool is a great resource to turn to for ideas and tips on creating a number of keyword variations.

You may also want to write ad text that appeals directly to the audience you're targeting. After creating multiple ads per ad group, you can look at the % Served column in your 'Ad Variations' table to see what kind of ad text attracts more clicks. And, remember that AdWords will automatically show the ad with the higher clickthrough rate (CTR) more often, so you can experiment with different ad texts to see what works best.

As always, you can visit the AdWords Help Center year-round to find ways to improve your ad performance. Retailers can also check out our optimization tips.

11 Eylül 2007 Salı

En Hızlı ve Kolay Bir Şekilde Para Kazanma Yöntemi !!

Bugün sizlere En Hızlı ve En kolay şekilde nasıl para kazanacağınızı anlatmak istiyorum.Bu seçeneklerden biri AdSense ama bir seçenek daha var.Hemde diğerlerinden çok farklı.Bu yöntemi arasanız bulamazsınız yani öyle diyim.Birçok kişi bu yöntemi yapıyor ama kimseye bahsetmiyor.Ve gizli kalıyor.Şimdi size bu yöntemi anlatacağım.Öncelikle PageRank 5 Bir domain alıyorsunuz.Ve içeriğini Wordpress scripti ile kuruyorsunuz.PR5 Domainlerin fiyatları şu an piyasada 80$ civarı.Sonra içeriğini gezi,tatil,sağlık gibi bir içerikle donatıyorsunuz ve İngilizce olması gerekiyor.İçeriği kopyada olsa birşey farketmez.Sonra sitenizi birkaç dizine ekliyorsunuz veya 2-3 tane karşılıksız link satın alıyorsunuz.Sitenizin Google'da Cachelenmesi için yani indexlenmesi için.Ardından forums.digitalpoint.com a girip Link Sales Bölümüne konumuzu açıyoruz.Link Satışı yapıyoruz burda.Link Satış fiyatı aylık 20$ deseniz kapış kapış satılır linkler.50 tane link alsanız ayda 1000$ gelir elde edersiniz.Ve sitenizin size yıllık getirisi 12000 $ olur.Böyle birkaç site yapsanız köşeyi dönersiniz.İşte sistem buydu denemenizi tavsiye ederim gerçekten kazandırıyor.

Google AdSense Raporlar Sayesinde Kazançlarınızı Takib Edin.

Her AdSense kullanıcısının kullanmasını önerdiğim bir sistemi tanıtmak istiyorum sizlere şimdi.Evet Google Rapor yöneticisini tanıtacağım sizlere şimdi.Sistemin çalışma mantığını biraz anlatmak istiyorum sizlere.Sizin burdan belirleyeceğiniz bir e-mail adresinize günlük,haftalık,aylık gibi periyotlarda kazanç bilgilerinizi otomatik gönderen bir sistem.Sizde bir adsense kullanıcısıysanız Raporlar-->Rapor Yöneticisi sekmesinden mail ve periyot ayarlarınızı yaparak kazançlarınızın hergün mail adresinize gelmesini sağlayabilirsiniz.

Microsoft Publisher ile Sitenizden Para Kazanın

Google AdSense ve AdWords reklam hizmetlerinin bu kadarlık geniş bir kesime hitab etmesi ve çok büyük gelir potansiyelinin olması Microsoft gibi büyük firmaları harekete geçirdi.Bugün masaüstümüzdeki hakimiyet Microsoft'un elinde olsada internet camiasına girdiğimizdede karşımıza Google çıkıyor.İşte microsoft'ta bu rekabeti ve bolluğu görünce Microsoft Publisher'ı Duyurdu.Bir site sahibi iseniz ve sitenizde reklam yayınlayıp para kazanmak istiyorsanız Microsoft Publisher'ı seçebilirsiniz.Aynen AdSense'e benzer bir yönü olacağını sandığımız publisher sistemi 2008'de devreye girecekmiş.Şimdiden yerinizi almanızı öneririm.Gerçekten belkide iyi para kazandıracak bize.Buyrun burdan başvurabilirsiniz.
http://advertising.microsoft.com/publisher
Publisher türkçede biliyorsunuzki yayıncı demek.Yayıncılar programa başvurarak kendi sitelerinde microsoft'a reklam veren şirketlerin reklamlarını yaparak tıklama başına bir komisyon alacaklar.Microsoft Publisher ile ilgili daha fazla detaya ilerki günlerde değineceğiz.İyi günler dilerim.

AdWords Kuponları Hakkında Bilgi

Evet arkadaşlar bugün sizlere Google AdWords kuponları hakkında bilgi vereceğim.Peki nedir bu AdWords kuponları; başlarda adwords programına başvurduğunuz zaman hesabınıza para yüklemeniz için bir sürü işlem yapmanız gerekiyordu.İşte bankaya para yatırcaksınız sonra ordan hesabınıza aktaracaksınız.Hesap bakiyeniz olacak ve bu aşamadan sonra reklamlarınızı verebilme imkanınız doğuyordu.

Bu kuponlar google tarafından üretilirler ve adwords hesabınızı açarken bu kodlardan bir tane elinizde varsa girersiniz ve hesabınızdaki para yükselir.Piyasada AdWords kuponu satan bir sürü kişiler vardır.Bunlardan temin edebilirsiniz.Bu mesajımdan sonra bende burda adwords kuponu hakkında ilanlara yer vereceğim.Eğer sizinde satmak istediğiniz elinizde bulunan bir adwords kuponunuz varsa paylasbizle@yahoo.com.tr adresinden ilanınız hakkındaki bilgileri bana sunabilir bende burda yayınlayabilirim.Neyse bu kişilerden kupon satın alarak reklam verme bütçenizi yükseltmiş oluyorsunuz.Mesela Bir adwords kuponu satın aldınız ve hesabınıza girdiniz.Bu hesabınıza eklenen bakiye kadar reklam verme hakkınız doğuyor.Neyse burda artık adwords kuponları ilanlarınada yer vereceğim sizlerde sitemize ilan verebilirsiniz yukardaki mail adresini kullanmanızı tavsiye ederim.

10 Eylül 2007 Pazartesi

(New )Google Reader ile Haberler Anında Ekranınızda

Tekrar Merhabalar Bu akşam sizleri yine Google amcamızın yayınladığı bir sistemle tanıştırmak istiyorum.Henüz yeni sayılan bu sistem oldukça kullanışlı ve estetik.Evet sistemin adı Google Reader.Reader türkçe anlamda biliyorsunuzki okuyucu anlamına geliyor.Ne işe yarıyor derseniz; sistem tamamen bir okuyucu.Örnek vererek anlatalım.Örneğin arkadaşınızın bir blog sitesi var ve bu blog sitesi blogger üzerinde yer alıyor diyelim.Blogger blog sistemi zaten tamamıyla google'a ait.Neyse arkadaşınızın yayınladığı makaleleri takib etmek istiyorsunuz.Reader panelinden arkadaşınızın bloğunun adresini giriyorsunuz ve artık blogda yayınlanan herşey sizin panelinizdede yayınlanmaya başlıyor.Reader panelini kullanabilmeniz için diğer google hizmetlerindede olduğu gibi bir Gmail hesabınız olması gerekiyor.Reader bununla kalmıyor.CNN,NTV,ve dış ülke kaynaklı bir sürü tanınmış haber Kanallarınında haberlerini bir tık ile panelinizde yayınlamaya başlıyor.Siz isteğinize göre panelinizden bir haber sisteminin RSS kodunu ekleyerek ordan size haberlerin gelmesini sağlayabiliyorsunuz.

http://www.google.com/reader/ adresinden ulaşabilirsiniz.

AdSense Kazançlarınız Masaüstünde

Merhabalar herkeze.1-2 günlük aradan sonra tekrar aranızdayım.Bu akşam sizlere Google Desktop'ta kullanabileceğiniz bir gadget'ten bahsedeceğim.Google bunu birkaç ay önce kullanıma sunmuştu.Aklıma geldi sizlerle paylaşayım dedim.Gadget nedir ilk önce bundan kısaca bahsedeyim.Gadget sizin google desktop'ta kullanabildiğiniz ve ayriyeten yükleyebildiğiniz eklentilerdir.Bu eklentiler Desktop'unuza yeni öznitelikler katmaktadır.AdSense gadgets ne işe yarıyor diye sorarsanız.Sizin adsense kazançlarınızı Google Desktop üzerinden canlı bir şekilde izlemenizi sağlıyor.Kullanıcı adı ve şifrenizi özelliklerinden giriyorsunuz.Ve her an her saniye adsense kazançlarınızı takib ediyorsunuz.Öneririm güzel bir eklenti.Bunu kullanabilmeniz için bilgisayarınızda Google Desktop yüklü olması gerekiyor.Yüklemek için http://desktop.google.com.tr adresine gitmeniz ve burdan indirmeniz gerekiyor.Eklentiyi ise http://desktop.google.com.tr/plugins/i/adsensestatus.html?hl=tr bu adresten indirebilirsiniz.

Happy Labor Day!

Those of us in the US and Canada are looking forward to a long Labor Day weekend. Whether Labor Day means intense retail therapy in the form of back-to-school sales or simply the end of wearing summer whites, we here at Inside AdWords will be taking a day off to rest in the true spirit of the holiday. We hope you'll find some time to do the same as well.



We'll be back next week!

The Report Center gets a makeover

You may notice some changes to the AdWords Report Center -- this week, we simplified the main Reports page, and also introduced a new format for report graphs. If you've ever used Google Analytics, you'll probably recognize the new graphical layout. The improved Report Center should make your data much easier to process, so we hope you'll enjoy these changes! See the image below for an example report:

(Click the screenshot for a full-size image.)

If you'd like to learn more about the Report Center, you can do so here.

AdWords Optimization Tips: More on Ad Text

A few weeks ago, we asked you which optimization topics you wanted to learn more about. Many of the questions we received were on creating effective ad text, which is the subject of today's post.

If you aren't familiar with our six-part series on optimization tips, you may want to check out our previous post on ad text tips. You can read up on the importance of describing your offering clearly, using proper grammar and punctuation, having clear call-to-actions, and other basic tips when writing ad text. Today, our optimization team is back to cover more tips like including prices and discounts in your ad text, ideas for testing different messages in your ad text, and tracking overall performance of ad text.

Should I mention prices or discounts in ad text?
It depends. While the most important component of ad text is a good description of your offering, you may also want to mention a price. If you consider your prices to very competitive, it may be to your advantage to advertise them. Conversely, if you sell a high quality product and charge a premium price, you may also mention price to set the right expectations and discourage bargain hunters. And if you are only promoting a discount on one of your products, do not give the impression that there is a general discount. In summary, your best strategy is to be straightforward with your potential customers, so the right ones are clicking through to an offer they were expecting to find.

What should I be testing in my ad text?
You can test different descriptions, call to action phrases, promotions, and special offers. Here are a few different points you may want to test:
  • Different emphasis: product description, call-to-action, or promotional offer
  • Including the brand name versus simply describing the offering
  • Including the price in ad text versus including a discount or other special offer to differentiate your business
  • Including an audience-specific message such as 'Perfect for Couples'
  • Placement of certain messages in your ad text: headline, line 2, or line 3
You can also find good ideas for messages to include in your ad text by taking a look at what visitors are searching for on your site. If your site has a search bar, try looking at the search queries to see what they are interested in. Similarly, if you have web analytics tracking on your site, you can also look through the search queries that are bringing people to your site to see which features of your business resonate most with your potential customers. For example, if you offer vacation rentals, you may find that visitors are interested in certain amenities -- you can then include descriptions like 'pet friendly', 'hot tub', or 'concierge service' in your ad text.

When testing different ad texts, be sure to control for some portions of the ad text, while experimenting with the other portions so you'll be able to assess how effective the message you are testing really is. For example, if you are trying to figure out whether the call-to-action 'Buy today' or 'Learn more' is more effective, be sure to keep the description of your offering the same. You can also learn more tips on effective ad text by reading our Editorial Guidelines.

How can I better track the overall performance of my different ad texts?
One easy way to look at the overall performance of your ad texts is to run an Ad Performance report. You can run an Ad Performance report from the Report Center and then use the results from this report to identify low- and high-performing ad texts. For high performing ads, you can try testing a small variation of that ad with a different messaging or a different landing page.

Depending on your goals for your account, you may use different metrics to measure your success. (If you have conversion tracking, don't forget to use the 'Add/Remove Columns' feature in order to include conversion data.) Remember that your ad text with the highest CTR may not have the highest ROI. And don't just pay attention to the conversion rate, but the cost per conversion as well.

For even more sophisticated tracking capabilities, you may want to try A/B testing on text ads with Google Analytics. To read on this topic, check out this article from the Google Analytics Conversion University.

We hope you've found these tips on ad text to be helpful. We'll be back soon with other topics that you emailed us. And in the meantime, please continue to send us your questions on optimization.

Auto Industry Knowledge Center - Rev up your skills

In the spirit of back to school, we’ve launched the Auto Industry Knowledge Center to provide automotive advertisers with the most up-do-date information and learning tools. The Auto Industry Knowledge Center has industry-specific resources to help you get the most out of AdWords. Whether you sell parts online, own a dealership, or host an auto website, you'll find customized tips for success, case studies featuring other auto advertisers, and Google product solutions to help your business.

Another great resource is our new quarterly AdWords Auto Industry Newsletter, which features industry trends and best practices for promoting summer sales. We want to hear and learn from you as well, so please send us feedback by dropping us a line at auto-knowledge@google.com.

Improved top ad placement formula now in effect

Two weeks ago, we posted about an upcoming improvement to the formula used to determine which ads are placed in the top spots above Google search results. The change offers advertisers more control over when their ads achieve top placement, while also increasing the quality of our ad results for users. Today, we wanted to let you know that the improved formula is now in effect.

To recap, the key change to the formula is how we consider price. Like the formula used for ranking ads alongside Google search results, the top ad placement formula now considers an ad's maximum CPC. Previously, the formula for top placement considered an ad's actual CPC. Since actual CPC is determined, in part, by the bidding behavior of the advertisers below you, your ad’s chance of being promoted to a top spot could have been constrained by a factor you couldn't influence.

As always, the top ad placement formula will weight Quality Score much more heavily in comparison to maximum CPC, which means that the quality of an ad remains the greatest factor in determining an ad's eligibility for top placement. In other words, an ad with a low quality score but high maximum CPC still cannot achieve top placement.

Beginning today, the actual CPC you pay for an ad in a top spot will continue to be determined by the auction, but subject to a minimum price. The minimum price is based on the quality of your ad and is the minimum amount required for your ad to achieve top placement above Google search results. As always, your actual CPC will be discounted and the higher your ad’s quality, the less you will pay.

Since announcing this improvement to the top ad placement formula, we've received lots of questions from advertisers who are curious about how their accounts may be affected. Advertisers with ads in or near a top spot may begin to see a change in the average number of clicks these ads receive, and also in their CPCs. The degree to which your clicks and CPCs may be impacted will depend on a number of factors, so it's difficult to say today how much of a difference you can expect to see. Therefore, rather than making adjustments now based on assumptions, you may want to monitor your account as-is for the next few days or weeks to see how much of a true impact the improved formula will have.

If, on the other hand, you are thinking about making adjustments now, keep the following in mind:
  • Review your account for maximum CPCs that are higher than the maximum amount you're willing to pay.
  • Optimize your accounts to keep your costs down and your performance high. You can request a free campaign optimization from our support team here.

Labels:

AdWords system maintenance on August 25

On Saturday, August 25th, the AdWords system will be unavailable from approximately 10 a.m. to 11 a.m. PDT due to maintenance. While you won't be able to sign in to your accounts during this time, your campaigns will continue to run as usual. We apologize for any inconvenience.

AdWords Reports Center meets Google Docs & Spreadsheets

We've recently introduced the ability to export your AdWords reports to Google Docs & Spreadsheets. If you aren't familiar with it, Google Docs & Spreadsheets is a free web-based word processing and spreadsheet program that allows you to upload and access your documents online, just by signing in to your Google Account. If you want to share your reports with others in your organization, you can easily invite them to view or contribute. With Google Docs & Spreadsheets, you and your collaborators can edit your documents and spreadsheets from anywhere, and share changes in real-time.

To export your AdWords reports as Google spreadsheets, open the report you'd like to view, and click Open as a Google spreadsheet. See the image below for a closer look:

(Click the screenshot for a full-size image.)

You can always learn more about Google Docs & Spreadsheets by visiting the Help Center.

Allowed and clear



We've learned through your feedback that some AdSense publishers are concerned about potentially malicious behavior on the web, such as having their ad code stolen, to be placed on an inappropriate site. To give you more control and security concerning ad code, we've recently launched the Allowed Sites list.

The Allowed Sites list, which you'll find by clicking the Allowed Sites link under your AdSense Setup tab, is the place for you to list sites or URLs where you want to allow your ads to appear. Sites that aren't on your list can still display ads using your ad code; however, impressions and clicks for these sites won't appear in your reports, advertisers won't be charged, and you won't receive any earnings from them.


Of course, it's entirely your choice whether to use this Allowed Sites feature. If you don't want to create an Allowed Sites list, there's no need to change the settings in your account; it will automatically default to allow any site to show ads.

To create your Allowed Sites list today, visit your AdSense Setup tab, click the Allowed Sites sub-tab, and choose the radio button for Only allow certain sites to show ads for my account. You'll then be able to enter allowed URLs for all your sites. Make sure to keep your list up to date when you add your code to new sites, too.

Psst...one last thing! We'll be doing routine maintenance tomorrow, September 8th, from 10am to 2pm PDT. As usual, your ads and earnings will keep tracking during this time, but you won't be able to access your account, including your Allowed Sites list.

9 Eylül 2007 Pazar

Adsense Araclari - Deneyin !

Adsense Notifier - Firefox status cubugunda sizin google Adsense kazancinizi gosterir
SysSense - Google Adsense kisisel monitor. Sizin Google Adsense Ayarlarinizi Windows system tray da saklar
Adsense Widget - Mac Dashboard urunu olan bu Arac otomotik olarak adsense hesabiniza girmeyi yardim eder ve son 6. gun kaznacinizi gosterir.
Google Adsense Yahoo Widget - Son durumun kazanclarini gosterir.
Stats for AdSense widget - Mac OS X Dashboard'dan direkt olarak Google AdSense™ raporlari Gostermeye yarar.

Adsense Status - Bir tur GoogleDesktop plugin, Google Desktop sidebar da sizin kazancinizi detaylari gosteriyor.Gosterdigi detaylar: Sayfa gosterimi, tiklama, sayfa CTR, sayfa eCPM, ve tam kazancinizi
Adsense Alert - desktop client sizin kazancinizi denetliyor.
Adsense Gold Tracker - Google adsense ve Yahoo publisher network dan gelen tiklamalarinin izleri takip ediyor.
AdLogger - Acik kaynak bu Adsense tracker Yazarlar ve webmasterler icin tasarlanmis bir arac.
Performancing Metrics - profesyonel ve bedava olan bu program sizin tiklamalari denetimini yapiyor
AdSenseDesktop - COk genis ve kapsamli bir denetleyicidir. kazanclarinizi detaylari daha acik veriyor.
Google AdSense Module (Clicksafe) -Joomla Modulleri icin ozel bir Google Adsense Araci
Adsense earnings RSS feed - Cok basit olan bu ****** gunluk kazanc miktari ve ayrintilari e-postaniza yollar .
Google AdSense Charts and Graphs - Sizin google adsense kazancinizin Ayrintilari bircok farkli grafiklerle size sunuyor.
AdSenseLog Adsense Ayrintilari (Icerik, arama, guncel/URL kanallari ve sizin referaller) i gosteren bir google adsense araci.